Programa Salut i Escola

L’objectiu del programa Salut i Escola (PSiE) és millorar la salut dels adolescents mitjançant accions de promoció de la salut, de prevenció de les situacions de risc i d’atenció precoç per als problemes relacionats amb la salut mental, la salut afectiva i sexual, el consum de drogues, alcohol i tabac, en col·laboració amb els centres educatius i els serveis de salut comunitària presents en el territori.

Els eixos fonamentals d’actuació del PSiE són la salut mental; la salut afectiva i sexual; la violència i els maltractaments segons gènere, els hàbits de salut (consum de tabac i altres drogues, altres addiccions, exercici físic, dieta, etc) i els trastorns de la conducta alimentària.

Una de les principals línies d’actuació d’aquest programa és el servei Consulta Oberta, que implica el desplaçament periòdic de la professional d’infermeria Judit Tornés a l’institut per afavorir l’accessibilitat dels adolescents a l’atenció sanitària amb garanties de privacitat, confidencialitat i proximitat.

En guany, s’han incorporat dues noves figures a l’equip de l’Equip d’Atenció Primària que, conjuntament amb tots els professionals del CAP, donaran suport al programa Salut i Escola fent xerrades i tallers sobre les temàtiques prèviament esmentades. Els nous professionals són l’Anna Camps, referent de benestar emocional comunitari i el Miquel Paredes, dietista nutricionistaque tenen per objectiu l’atenció grupal i comunitària.

L’horari de la Consulta Oberta al nostre institut és cada dijous de 11h a 14:30h. L’alumne pot demanar cita a consergeria.