Francès

Els Tres Turons aposta pel francès com a segona llengua estrangera. Es cursa a 1r d’ESO durant un trimestre, com a Introducció al francès, per tal que els alumnes en puguin fer un tastet i veure si volen cursar aquesta matèria a 2n i 3r d’ESO de forma continuada i anual. A 4t d’ESO i 1r de batxillerat poden optar per seguir fent la matèria i presentar-se a les proves DELF, que corresponen als nivells A2 i B1 de capacitació en llengua francesa.

Si les circumstàncies ho permeten, tots els cursos realitzen sortides a França per tal de practicar l’idioma in situ i de conèixer una mica més la cultura que l’envolta.

Us presentem la nova etapa de la llengua francesa a l’Institut. La metodologia d’aquesta llengua es basa en una pedagogia actual on el joc, les noves tecnologies i la potenciació de l’oralité és fonamental. Aquesta forma d’aprendre és molt similar a com s’aprèn en una escola d’idiomes on la llengua és una eina de comunicació real quan anem al país.

L’alumne és el principal protagonista d’aquesta matèria i intentem que a més de aprendre, gaudeixi i s’estimi la llengua i la cultura. Al llarg, del curs fem diverses activitats amb aquesta finalitat i celebrem la majoria de les festes tradicionals franceses tal i com ho faria un alumne francès de la seva edat. A més, fem que certes activitats siguin entre tots els nivells que fan francès, per afavorir i cohesionar la relació entre grups.

La nostra finalitat última, és que l’alumne pugui acreditar la llengua a través del diploma DELF. Recordem que el diploma és vàlid per tota la vida i l’emet el Departament d’Educació francès. És en aquesta col·laboració que el departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya impulsa aquest projecte rebaixant els drets d’examen un 30%. Des del nostre centre, hem presentat més de 50 alumnes, tots amb molt bon resultats.

Històricament, sempre hem realitzem sortides perquè l’alumne pugui posar en pràctica allò aprés. La pandèmia ha fet modificar molt dels nostres hàbits. Esperem que aquest any puguem reprendre els bons costums!

Us animem a seguir les notícies de francès al nostre canal!

À+!