Un passeig per la Borsa

UN PASSEIG PER LA BORSA

El passat 20 de març, els alumnes del primer de batxillerat social, vam visitar la sucursal del Banc d’Espanya i la Borsa de Barcelona.

Al Banc d’Espanya, ens van fer una xerrada explicant-nos el seu funcionament, així com la instrumentalització de la política monetària a Espanya i Catalunya.

Seguidament, vam dur a terme la visita guiada a la Borsa, que és un mercat d’accions. El monitor que ens acompanyava, ens va explicar el seu funcionament, que es basa en la llei de l’oferta i la demanda, així com altres conceptes vinculats al mercat búrsatil:  Cotitzacions, IBEX-35, broker, etc. Per acabar, vam haver d’escollir una empresa de l’Ibex-35 i analitzar les variacions que es produïen en el preu de la seva acció segons les ordres de compra i de venda realitzades. Nosaltres vam escollir Inditex.

Prèviament a la visita, vam fer una pràctica a la clase d’economia, on per grups i amb un capital de 6.000€, havíem de comprar accions de 5 empreses diferents, i amb un horitzó temporal d’una semana, veure que havia passat amb la nostra inversión. Va sortir de tot, un grup amb beneficis, un altre amb pèrdues, i d’altres que ni havien guanyat ni perdut….Així és la Borsa, una inversió no segura, on s’han d’invertir diners que no et facin falta amb una visió temporal de llarg termini.