Escoles + sostenibles

La xarxa d’Escoles + Sostenibles forma part del programa Barcelona + Sostenible de l’Ajuntament de Barcelona i està pensada per facilitar la implicació dels centres educatius en l’ambiciós projecte planetari d’imaginar i construir un món millor i més sostenible, començant per la intervenció en l’entorn més immediat. El marc de referència per al període 2012-2022 consensuat per prop de 800 organitzacions de la ciutat és el Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat.

L’Institut Poeta Maragall es va incorporar a la xarxa el curs 2015-16 amb el projecte Reduïm el consum, augmentem la sostenibilitat. Actualment el nostre projecte porta per nom: La sostenibilitat és cosa de tothom. Al llarg de tots aquests cursos hem treballat per reduïr la generació de residus a l’institut i per reciclar els residus produïts. Per a posar en pràctica aquest projecte ens vam inscriure al programa Pla de prevenció de residus i a la microxarxa Embolcalls sostenibles, per aconseguir augmentar a l’hora de l’esmorzar l’ús d’embolcalls reutilitzables.

Per realitzar el projecte l’Eskamot verd de l’institut segueix els passos per dissenyar, realitzar i avaluar accions que ens ajudin a reduir el consum del centre. A més, entre tots, elaboren un BLOC on expliquen el que fan. La part de quantificacions i mesuraments la realitzen alumnes de matèries de Física i química i moltes vegades es necessita la col·laboració dels delegats de tots els grups.

Algunes de les accions que hem realitzat són:

• Elaboració del Pla de prevenció de residus, amb els plànols de generació de residus i la planificació d’accions.
  • Consurs d’accions sostenibles i  concurs “La classe més neta”
  • Jornada de Jocs sostenibles
  • Eliminació de gots i tasses d’un sol ús
  • Servei de reutilització de carpetes