Fotografia matemàtica

FOTOGRAFIA MATEMÀTICA

La participació de l’alumnat  en el concurs de fotografia matemàtica organitzat per ABEAM (Associació de professors de matemàtiques de Barcelona) és una activitat que ja té un llarg recorregut a l’institut Poeta Maragall.

Any rera any, el departament de matemàtiques fa difusió i promoció del concurs entre l’alumnat i la resta de la comunitat educativa del centre.

La participació en aquesta activitat consisteix en presentar una fotografia amb el títol corresponent que il·lustri algun concepte, idea, qüestió… relacionada amb les matemàtiques. Es valora la qualitat de la fotografia, la idoneïtat del títol i sobretot, la relació de la imatge i el títol amb el concepte matemàtic representat.

El concurs de fotografia matemàtica es desenvolupa en dues fases

1a Fase

Concurs intern, el resultat del qual es fa coincidir amb el lliurament de premis de Sant Jordi.

El departament de matemàtiques fa una exposició de les fotografies presentades a la planta 3a, i són els membres del departament qui fan de jurat i trien les fotografies guanyadores per a cada categoria.

2a fase

Les fotografies guanyadores s’envien a la 2a fase del concurs d’àmbit tot Catalunya. En aquesta 2a fase la competència és considerable, cada any hi ha fotografies més originals i és difícil aconseguir premi.

Per això és un orgull pel departament de matemàtiques presentar-vos les fotografies del “Maragall” que han obtingut premi o menció en aquest segona fase.

Títol: CDlindre oblic
Autor: Irene Valldeoriola Villegas
Categoria: 2n cicle ESO
Any: 2014 (accèssit)
Centre: Institut Poeta Maragall (Barcelona)

Títol:  π zza rad
Autor: Gabriel García Miró
Categoria: 2n Cicle ESO
Any: 2019 (3r premi)
Centre: Institut Poeta Maragall

Títol: f(x) = f(-x)
Autor: Maria Godina Lapaz
Categoria: Batxillerat
Any: 2014 (2n premi)
Centre: Institut Poeta Maragall (Barcelona)

Valoració

Es valora molt positivament la participació en aquest concurs perquè la mirada cap a les matemàtiques és una mirada artística que convida a tot tipus de persones a participar-hi.

És sens dubte una manera diferent i original d’apropar les matemàtiques a tothom.