Altaveus per la igualtat

Altaveus x la igualtat és un projecte educatiu d’aprenentatge i servei el qual es porta a terme al nostre institut des del curs 2015-16 en col·laboració amb la Fundació Aroa.

Els objectius del projecte són:

• Fomentar la reflexió entorn les desigualtats de gènere a la nostra societat.
  • La prevenció de la violència masclista a l’adolescència.
  • La sensibilització ciutadana, a partir de les campanyes creades per les noies i nois que hi participen.

Amb aquest projecte es vol potenciar la capacitat crítica de les noies i nois, transformar creences i actituds masclistes, fomentar l’equitat i els models de relació no abusius, el creixement personal i la seva capacitat individual i col·lectiva per implicar-se en la construcció d’una societat lliure de violència masclista.

Durant el curs 2018-2019, els alumnes de 4t d’ESO participants han rebut una formació sobre violència de gènere en la societat. L’alumnat ha començat a  preparar diferents activitats per fer la sensibilització, estan preparant, entre altres coses, uns tallers per a nens i nenes i una performance que es podrà veure durant  el dia del “Maragall surt al carrer”

El curs 2015-16 els tres grups de 4t d’ESO van dissenyar una campanya de sensibilització sobre la prevenció de violència masclista dirigida a nois i noies adolescents, i van crear i elaborar els materials per la campanya (vídeos, xapes, punts de llibre i fotografies).

Amb el material elaborat s’ha organitzat l’exposició “A tú també et pot passar” que ha estat ubicada a l’Espai 210 del carrer Padilla. L’alumnat de 4t d’ESO que participa aquest curs 2016-17 al projecte, va assistir, el passat 10 de novembre, a la presentació de l’exposició realitzada per un grup de nois i noies participants del curs passat. El repte per aquest nou curs és que els mateixos nois i noies que dissenyen les campanyes les puguin posar en pràctica per a sensibilitzar altres adolescents.

Més fotos