APS – Microplàstics watchers

Microplàstics watchers és un servei comunitari de caire científic.

La nostra tasca consisteix en recollir de forma sistemàtica mostres de sorra de la platja de la Barceloneta i fer-ne l’anàlisi per tal de quantificar els micro-plàstics i els meso-plàstics que contenen.

Els resultats són adreçats a “Observadors del Mar” que és l’organització  que fa l’estudi científic fent servir els nostres resultats i els d’altres instituts col·laboradors.

Crec que en aquests cas,  també de forma literal, si que aportem el nostre granet de sorra.

Blog de “Observadors del Mar”

El grup

El nostre grup està format per alumnat de 4t A, B i C de l’institut Poeta Maragall i la professora de matemàtiques. Hem d’agrair a la Sra Cristina Puig , membre del grup “Observadors del mar” del Museu marítim de Barcelona, el seu suport, sobretot en la fase inicial.

Recollida de mostres

La recollida de mostres es realitza de forma sistemàtica. Cada parella d’alumnes marca a la sorra una parcel·la de 1/2 metre quadrat que contingui la “línia de marea”.

La primera i darrera parella enregistren les coordenades de longitud i latitud de les respectives parcel·les fent us del telèfon mòbil.

Cada parcel·la esta situada a una distància de 10 m de la parcel·la següent.

Cal recollir en un recipient la sorra superficial de la parcel·la en qüestió.

Anàlisi de les mostres i recompte

Fem servir pinces i graelles per recollir i classificar tipus de microplàstics i mesoplàstics

Enviament de resultats

Enviem les fotografies i graella completa a “Observadors del mar”. Cal penjar tota la informació a la web que “Observadors de mar” ens ha posat a disposició,  en un fitxer comprimit.

També Juguem