“Eskamot Verd” – 1r ESO

Veure el video

L’alumnat de la matèria optativa Eskamot Verd de 1r d’ESO ha participat en el projecte Barris i Acció que porta a terme l’organització Càmeres i Acció. L’objectiu del projecte és crear una plataforma multimèdia de difusió dels recursos dels barris feta pels/les joves, de domini públic i a disposició de tot aquell/a que la pugui necessitar. La participació de l’Eskamot Verd ha consistit en realitzar un reportatge audiovisual sobre iniciatives que es porten a terme al barri de l’Esquerra de l’Eixample per a aconseguir un barri més sostenible.

En concret el reportatge recull 4 iniciatives diferents:

• Projecte Enlaira’t, portat a terme per alumnat de 4t d’ESO de l’Institut Poeta Maragall durant el curs 2017-18, en el qual es va estudiar la qualitat de l’aire a l’entorn de l’institut i es van proposar mesures per a contribuir en la seva millora.

• Projecte Embolcalls sostenibles, portat a terme per l’alumnat de 1r d’ESO de l’Institut Poeta Maragall durant el curs 2017-18, que va fer disminuir l’ús d’embolcalls no reciclables utilitzats pels alumnes per a portar l’esmorzar al centre.

• Projecte Aula viva, realitzat per l’alumnat de cicle superior de l’Escola Els Llorers en col·laboració amb l’Associació Jardinets d’Emma. Va consistir en crear un espai verd a l’Avinguda Roma que, a banda d’aportar els benificis propis dels espais verds, serveix com a centre d’aprenentatge per l’alumnat de l’Escola i pels vianants que el vulguin visitar.

• Cooperativa Som Energia, empresa que treballa amb energies renovables i la qual ha incrementat considerablement el nombre de socis entre els veïns del barri.

Podem dir que l’activitat ha estat una molt bona experiència pel alumnes que l’han realitzat. Els nois i noies s’han d’organitzat en grups per a realitzar les diferents tasques: redactar les preguntes de les entrevistes, preparar les gravacions, utilitzar els diferents aparells d’enregistrament audiovisual, etc. I, a més, han pogut conèixer una mica millor el centre en el qual acaben d’iniciar els estudis i el barri on viuen.