APS – Protecció d’animals

Protecció Animals 2018-2019

El projecte d’APS (Aprenentatge i Serveis) Protecció d’animals es va iniciar el curs 2017/2018 al nostre centre.

Aquest projecte té per finalitat que els alumnes de 4t d’ESO realitzin un voluntariat centrat ens els drets i la protecció dels animals.

Tant l’any passat com enguany,  les fundacions GALGOS112 i PROGATS han vingut a fer-nos xerrades de formació sobre el tema.

Com a novetat, enguany comptem amb la FUNDACIÓN ALTARRIBA com a “associació-guia” del projecte durant tot el curs.  Es tracta d’una entitat solidària creada amb la finalitat de protegir els animals.  Entre d’altres coses, a la Funcdació Altarriba duen a terme projectes educatius i de divulgació per tal de conscienciar a la societat i millorar  l’actitud de les persones vers els animals.

Amb tot això, els alumnes reben una formació ben completa per tal de dur les accions adients segons les necessitats dels animals que tenim al nostre entorn. També es fa un important treball de difusió i conscienciació cap a la societat al final de projecte.

Protecció Animals 2017-2018

Un grup d’alumnes de 4t d’ESO participa en el projecte de Protecció d’animals.

Els mateixos alumnes han redactat un text per explicar en què consisteix la seva tasca.

Fem el voluntariat d’ajuda d’animals. En concret, estem col·laborant amb Progats i Galgos112. Per ajudar-los estem fent cartells de publicitat, casetes per als gats, vídeos per conscienciar la gent i ensenyar el procés que fem, noticíes en xarxes socials per publicar adopcions, etc. També sortim a realitzar activitats fora de l’institut. Per exemple, vam anar en una illa de cases on hi ha una colònia de gats i vam repartir flyers informant la gent del que passava i sobre l’entitat Progats. Cada dimarts a la tarda un grup de tres persones de l’assignatura van a l’Escola Industrial a canviar l’aigua i el menjar dels refugis dels gats.

Veure video

Alumnes de 4t ESO del projecte de Protecció d’animals.