Lliurament dels Premis Sambori 2017 del Pirineu

La Sala de la Immaculada, a la Seu, ha acollit aquest divendres 24 de març l’acte de lliurament dels Premis Sambori 2017 al Pirineu, organitzats per Òmnium Alt Urgell, en què han resultat premiades, entre d’altres, les alumnes Núria Castellet Fontcuberta, Laia Turu Font i Elisenda Domenjó Fernández, de l’Institut Joan Brudieu. [fotos]

L’acte l’han presidit l’alcalde de la Seu, Albert Batalla, i la presidenta d’Òmnium Alt Urgell, Núria Oliva. També hi ha assistit Meritxell Bellmunt, responsable del Premi Sambori al territori. Cal afegir que el lliurament de guardons ha comptat amb la participació de la coral Noves Veus, de l’Escola Municipal de Música de la Seu.

En la categoria A, del cicle inicial de primària (1r i 2n), el primer premi ha estat per a El noguer, d’Adel El Haddar Garcia, de l’Escola d’Alins (ZER Alt Pallars Sobirà); el segon premi, per a El bebè del drac, d’Abril Egea Castillejo (Escola Pau Claris de la Seu); i el tercer per a La nena perduda, de Lola Odara Mercader Araujo (Escola Santa Cecília, Bolvir).

En la categoria B, del cicle mitjà de primària (3r i 4t), el treball guanyador ha estat El pastor i el seu amic, de Lluc Nieto Roselló (Escola Els Raiers, la Pobla de Segur); seguit de La flor misteriosa, de Jana Rabaneda Perxés (Escola de Llavorsí-ZER Alt Pallars Sobirà) i d’Els germans pobres, d’Ylenia Giménez Prieto (Pau Claris, la Seu d’Urgell), que ha rebut el tercer premi.

En la categoria C (5è i 6è), el primer premi ha estat per a Sense cap ni peus, de Biel Martínez Rodríguez (Escola Albert Vives, la Seu); el segon, per a Els arbres del bosc, de Maria Jiménez Fusté (Albert Vives, la Seu); i el tercer, per a Les estrelles perdudes, de Judit Vigara Armengol (La Salle, la Seu).

Pel que fa a la categoria D (1r i 2n d’ESO), els tres premis han correspost a Ayla, què passa?, de Georgina Domenjó Fernández (Institut La Valira, la Seu); El planeta del revés, de Catarina da Silva Sousa (Escola Andorrana de Santa Coloma, Andorra), i Connexions, d’Edgar Balagué López (Institut La Valira, la Seu).

En el nivell E (3r i 4t d’ESO) el jurat ha escollit Cafè contra la finestra, de Núria Castellet Fontcuberta (Institut Joan Brudieu, la Seu), per davant de Què veus quan tanques els ulls?, d’Esther Puig Molina (La Salle, la Seu) i Sota les llums dels pesquers, de Laia Turu Font (Institut Joan Brudieu, la Seu).

Finalment, a la categoria F (Batxillerat i Cicles Formatius), el primer premi correspon a No acostumo a creure en el destí, d’Elisenda Domenjó Fernández (Institut Joan Brudieu, la Seu). El segon premi ha estat per a Captiu, d’Ingrid Tomàs Vila (Colegio María Moliner, Andorra la Vella); i el tercer, per a Greta, de Clara Caralps Sarret (Colegio María Moliner, Andorra la Vella).

Els guanyadors entraran ara al concurs d’àmbit nacional, amb escolars d’arreu dels Països Catalans.

Notícia extreta de Ràdio Seu