Finalistes a mSchools

El dissabte 10 de juny, es va celebrar la final de totes les categories del programa mSchools a Barcelona, un certamen que reconeix i premia la tasca que realitzen els millors alumnes i docents de tot Catalunya. Aquest programa està centrat en estimular les habilitats digitals, la creativitat i l’esperit emprenedor dels estudiants, a través del desenvolupament d’aplicacions per a dispositius mòbils i la creació de continguts.

Les categories d’aquest any eren mSchools Student Awards, Mobile History Map i Apps for Education. El nostre centre es presentava a la categoria d’Apps for Education, amb un grup de primer curs del cicle d’informàtica, format pels alumnes Adrian Dumitrica, Ivan Guerrero, Adrián Jurado, Gustavo Martín i Miguel Angel Salazar, que van resultar escollits finalistes. Ells van escollir presentar una aplicació formada per quatre mini-jocs amb l’objectiu d’exercitar la memòria: Memoriandum.

Durant el curs, la seva proposta es va realitzar al centre, mitjançant el desenvolupament de prototips i el disseny d’aplicacions mòbils. Als alumnes també se’ls demana la creació d’un pla d’empresa i el desenvolupament d’un estudi de viabilitat econòmica. Per realitzar aquestes tasques més relacionades amb l’empresa, es facilita un suport extern per part de professionals en actiu d’empreses líders del sector.

mschools 2017

A la final van convidar els millors grups de cada categoria, entre els que es trobaven els nostres alumnes. Aquell dia ens va tocar matinar per poder arribar a Barcelona a les vuit del matí. Un cop allí, cada grup va disposar d’una hora per preparar un estand amb tot el necessari per defensar el seu producte. Aquest estand restà obert tot el matí, i en qualsevol moment podien passar els jutges per valorar la feina feta. D’altra banda, dos participants de l’equip van fer un pitch, una presentació oral de dos minuts en anglès, davant un tribunal internacional. El nostre equip va optar per fer una simpàtica representació de la conversa entre un peix i un elefant, on l’elefant amb molta memòria recomanava l’ús de l’App al peix desmemoriat. La presentació va ser tot un èxit i els nostres estudiants van rebre felicitacions, tant per part del jurat, com per part del públic al llarg de tot el matí. Malgrat la bona acollida de l’app, aquest any no vam poder ser els guanyadors. Tot i això, estem molt animats per tornar-hi l’any vinent!

David Pàmies
Professor d’informàtica