Les festes de l’escola

Les festes a l’Escola són moments molt especials. La castanyada, final de trimestre, carnestoltes, sant Jordi,… són dies que formen part del curs escolar en els que es pretén aconseguir fites concretes que es treballen de manera transversal a tota l’escola i, on tota la comunitat educativa es sent implicada. Generalment, en una tarda es viuen un seguit d’emocions que ens donen un sentit molt especial d’ escola.

Cada una d’aquestes festes té per a tots nosaltres els seus rituals en el calendari, en la preparació, en el caliu,… I tots esperem el moment i gaudim al captar la sorpresa a les cares dels més petits en descobrir cada un d’aquests moments, com un fet nou, amb una dimensió per a ells desconeguda; sentiment que conviu amb l’enyor que comencen a sentir els que saben que aquelles són les seves últimes festes a l’escola. I això, sense deixar de respirar a l’aire, el saber-nos tots part d’un mateix grup que com a tal, gaudim de moments íntims i entranyables.

Evidentment, els aprenentatges entren al voltant d’una festa d’una manera diferent. Són les vivències. I les festes són l’eclosió de tot allò que s’ha treballat des de diferents vessants. Són moments que donen cabuda al treball de les diferents àrees, però també es contemplen des de la perspectiva del coneixement de les nostres festes i tradicions pel que parlem de l’arrelament al fet cultural, a l’entorn. Cal conèixer bé per estimar. Només sabent quan s’estima el propi lloc podem arribar a apreciar i valorar el dels altres.