Julieta – Artista revelació catalana

La música catalana torna!

L’artista (Barcelonina) Julieta Gracián Salas, de 22 anys ha tornat més forta que mai. El seu nou disc “5 AM” ha estat un dels més populars aquest 2023 dins del panorama català.

Un disc amb el gènere musical de Pop/Dancehall (molt comú als Estats Units) però amb gir… Gairebé tot és escrit i cantat en català.

“5 AM” consta d’una “tracklist” molt completa, 14 cançons:

1. Com aquell agost
  2. Oh la la
  3. Si tienes frío
  4. Sueños
  5. Avions volant
  6. Tú y yo
  7. Enamorada de tu
  8. Cari
  9. Euga de nit
  10. 15/09/2023
  11. En la plaza
  12. T’enxules
  13. Digue’m el que sents
  14. En mi coche

Totes amb un tema en comú: L’AMOR JUVENIL. Un àlbum perfecte per a qualsevol adolescent, entre 13-25 anys. Parla del sentiment d’enamorament boig i de les diferències entre els tipus d’amor i la manera de tractar-los. Moltes vegades un amor pot ser boig, bonic, tòxic i inclús perjudicial per a un mateix. Tots aquests ensenyen alguna cosa a la vida encara que sigui dolent

Totes les cançons són extremadament bones! Escrites en un català modern (molt proper per a les noves generacions) i amb ritmes bastant moguts i alegres.

Les cançons més conegudes són: T’enxules i Enamorada de tu. Aquestes dues utilitzen percussió intensa com a base i això fa referència a la potència d’aquell amor i en la intensitat d’atracció entre totes dues persones. Perfectes per ser escoltades durant un viatge o un trajecte llarg perquè alegren molt el dia.

La meva cançó preferida i que personalment penso que és la millor musicalment és: Avions volant.

Avions volants utilitza la tècnica d’atmosferització, que crea una espècie de ressonància a la cançó. La percussió, la corda i la veu juntes es barregen totes i van intercanviant-se la posició “important” a la cançó. Això capta l’atenció del públic i no deixa de sorprendre. La lletra, que parla de les ganes d’estar amb una persona i d’estar en el seu centre d’atenció (romàntic) és extremadament bona. Les frases que crec que destaquen són:

“Sé que t’encanta, sentir el teu nom quan em preguntes qui m’agrada”

“Si mai he conegut, algú que m’estimi, tant com jo t’estimo a tu”

En definitiva, “5 AM” és un disc que val molt la pena i que per a la gent que mai ha escoltat música catalana, trobo que és bon lloc per començar.

Mar Arqué