Lingüístic

Llengua catalana i literatura

El català, llengua oficial a Catalunya, “s’ha de tractar a l’escola amb especial atenció, no només pel seu estatus oficial, sinó també, i sobretot, pel desconeixement que en té una part de l’alumnat pel que fa als seus usos col·loquials i informals“. Així, el departament de Llengua Catalana treballa les dimensions de comprensió lectora, expressió escrita, comunicació oral, literària i l’actitudinal i plurilingüe, per tal que els nostres alumnes esdevinguin capaços de fer servir el català de la forma més correcta possible.

Aquesta matèria promou la participació de l’alumnat a diferents certàmens i concursos com el Certamen de Lectura en Veu Alta, el concurs municipal per la Igualtat Gènere i el concurs radiofònic i televisiu Picalletres. A més a més, es promouen diferents iniciatives com la resolució d’enigmes, el concurs Mou la llengua, i la sortida amb tota la comunitat educativa al teatre.

José Álvarez és professor de Llengua catalana i literatura a 4t d’ESO.
Gemma Badia és professora de Llengua catalana i literatura a 3r d’ESO i PDC i cotutora de 1r d’ESO.
Paula Cervera és professora de Llengua catalana i literatura a 1r i 2n de Batxillerat, coordinadora del lloc web i LIC i tutora de 1r de Batxillerat A.
Carol Marín és professora de Llengua catalana i literatura a 2n de l’ESO, tutora de 2n ESO A i coordinadora de la Revista de l’institut de Tiana.
Esther Sancho és professora de Llengua catalana i literatura a 1r d’ESO, coordinadora del 1r cicle de l’ESO, cap del departament de Llengua catalana i coordinadora de la Tiana Lectora.
Lengua castellana y literatura

El departament de Llengua castellana del centre, en cooperació i col·laboració directa amb els altres departaments de l’àmbit de llengües, treballa per aconseguir que els nostres alumnes incrementin les seves capacitats comunicatives, tant escrites com orals, en castellà.

Araceli González és professora de Lengua castellana y literatura a 2n d’ESO i 1r de Batxillerat i tutora de 1r de Batxillerat B.
Susana López és professora de Lengua castellana y literatura a 4t d’ESO i 2n de Batxillerat, tutora de 4t d’ESO A i cap del departament de Lengua castellana.
Justiniano López és professor de Lengua Castellana y Literatura a 1r d’ESO i coordinador de riscos laborals.
Elena Miñambre és professora de Lengua Castellana y Literatura a 3r d’ESO, tutora de 3r d’ESO B i coordinadora del projecte “Aquí prou bullying“.
Llengües estrangeres

A l’Institut de Tiana som conscients que, a la societat actual, és fonamental l’adquisició de, com a mínim, una llengua estrangera. Per això, el departament de Llengües Estrangeres treballa des de primer d’ESO per a que els alumnes assoleixin un alt nivell d’anglès i, des de tercer d’ESO, en l’adquisició d’habilitats en alemany.

Meritxell Blázquez és professora de Llengua anglesa a 3r d’ESO i PDC, cap del departament de Llengües estrangeres i coordinadora del projecte “Dublín”.
Núria Brufau és professora de Llengua anglesa a 1r de Batxillerat i d’Alemany a 2n d’ESO i 1r de Batxillerat.
Rosa Martí és professora de Llengua anglesa a 2n de Batxillerat i coordinadora de 2n cicle de l’ESO.
Martí Navarro és professor de Llengua anglesa a 1r d’ESO.
Mark Allan Sonnleitner és professor de Llengua anglesa a 2n d’ESO.
Isaac Rubio és professor de Filosofia a 1r i 2n de Batxillerat i 4t d’ESO, coordinador de Batxillerat i tutor de 2n de Batxillerat A.