Lingüístic

Llengua catalana

El català, llengua oficial a Catalunya, “s’ha de tractar a l’escola amb especial atenció, no només pel seu estatus oficial, sinó també, i sobretot, pel desconeixement que en té una part de l’alumnat pel que fa als seus usos col·loquials i informals“. Així, el departament de Llengua Catalana treballa les dimensions de comprensió lectora, expressió escrita, comunicació oral, literària i l’actitudinal i plurilingüe, per tal que els nostres alumnes esdevinguin capaços de fer servir el català de la forma més correcta possible.

Montse Fernández és llicenciada en Filologia Catalana. Ha treballat com a correctora i traductora en diversos diaris i editorials. Professora de català a l’Escola d’Administració Pública i al Consorci de Normalització Lingüística. Professora de secundària des del 2005. Subscriu convençudíssima el manifest de Nuccio Ordine La utilitat de l’inútil: els sabers inútils són necessaris i ens fan humans. Veure un alumne que llegeix per plaer és una experiència molt gratificant: els llibres són uns bons companys de viatge. Allà on ens porti la vida.
Esther Sancho és llicenciada en Filologia Catalana per la UAB, té el màster d’Ensenyament de Català per a l’Acolliment Lingüístic i és formadora de l’àmbit TIC+C de l’ICE de la UAB. És a l’ensenyament públic des de fa més de 15 anys, i a l’Institut Tiana des del curs 2012. Enguany és tutora de 2n d’ESO, professora de Llengua Catalana a 2n, i 3r d’ESO, Cap del Departament de Llengua Catalana, i Coordinadora Web i Moodle.
Núria Tomàs
Lengua castellana

El departament de Llengua Castellana del centre, en cooperació i col·laboració directa amb els altres departaments de l’àmbit de llengües, treballa per aconseguir que els nostres alumnes incrementin les seves capacitats comunicatives, tant escrites com orals, en castellà.

Susana López es licenciada en Filologia Castellana por la UAB. Es profesora de secundaria desde hace diecisiete años. Este curso es  profesora de 2º y 4º de ESO y tutora de 2º B. Jefa de Departamento.
Blai Serrador es professor de Lengua castellana y Literatura. Coordinador de los Créditos de síntesi y de los Proyectos de recerca. Licenciado en Comunicación Audiovisual. Nacido en Valencia el 1981. Lleva 8 años como profesor de Secundaria en Catalunya. Le interesan el cine, la literatura y la música. Le gustan los deportes de naturaleza.
Llengües estrangeres

A l’Institut de Tiana som conscients que, a la societat actual, és fonamental l’adquisició de, com a mínim, una llengua estrangera. Per això, el departament de Llengües Estrangeres treballa des de primer d’ESO per a que els alumnes assoleixin un alt nivell d’anglès i, des de tercer d’ESO, en l’adquisició d’habilitats en alemany.

Mònica Amores This is Mònica Amores and she’s the English teacher in 4th of ESO this course. She’s also in charge of the split lessons in 1st and 3rd of ESO and gives additional support in some subjects other than English in 1st and 2nd of ESO, so she’s basically everywhere! Mònica is an ambitious and innovative person who welcomes challenges and is always trying to implement new teaching ideas and methodologies. Furthermore, her interest in becoming an English teacher stems from her desire to help students become more competent and prevent communication from being a barrier for them to achieve their aspirations, both on a professional and personal level. She is therefore lucky to say that she feels absolutely passionate about her job as a high school teacher!
Meritxell Blázquez holds a bachelor degree in English Studies from the University of Barcelona. She has been teaching English for 12 years in the Secondary state high schools, and 3 years in the private sector as a freelance. This school year, in Institute Tiana she teaches 1st of ESO, 2nd of ESO and PDC (Curricular Plan for Diversity).
Rosa M. Martí studied English Philology at the University of Barcelona. She has been a secondary school teacher since 2006. At our school, she is the Tiana – Helsinki Exchange Programme coordinator. Currently she is teaching Englishi in 4th of ESO.
Isaac Rubio has a degree in Philosophy from the University of Barcelona. He’s been teaching Philosophy and Foreign Languages at secondary school for 12 years. Teacher at INS Tiana since 2013. Head of Foreign Languages Department and coordinator of the school cultural and language project in Berlin. This year, he is the tutor of a 3rd of ESO class. He is also teaching English in 3rd of ESO and German in 3rd and 4th of ESO.