Orientació acadèmica

L’Orientació educativa comprèn les accions que promouen l’acompanyament personalitzat en els aspectes personal, social, acadèmic i professional de l’alumne, promovent tres elements claus: creació d’un vincle, consciència del propi procés d’aprenentatge i projecció d’aquests últims a tots els àmbits.

El Departament d’Orientació del Centre té les següents funcions que recauen en la figura de l’Orientadora educativa:

• Atenció directa a Alumnes, acompanyant juntament amb els equips docents a aquells alumnes que requereixen mesures i suports addicionals i/o intensius, una vegada aplicades les mesures universals.
  • Coordinació, si s’escau, amb professionals de l’Equip d’Assessorament Psicopedagògic (EAP), SSBB o altres professionals de la xarxa de suport a l’educació inclusiva.
  • Funcions específiques de suport tècnic als equips docents i a l’equip directiu.
Helenca Almirón és graduada en Pedagogia per la UdG, amb el màster de Psicopedagogia en l’especialització d’intervenció psicopedagògica per a la millora de la pràctica educativa per la UOC. Dóna classes a l’alumnat de 1r d’ESO en Cultura i valors i a les optatives d’Educació Emocional i Tècniques d’estudi. És la referent d’Orientació educativa del 1r Cicle d’ESO (1r i 2n) a l’institut Tiana.
Irene Rubio llicenciada en Psicologia amb intensificació en l’àmbit clínic i educatiu. Experiència laboral en atenció a la dependència. Membre del Grup de Treball d’Adolescència en Crisi de la Secció d’Educació del COP. Orientadora educativa de l’Institut Tiana i Tutora del PDC (Projecte de diversificació Curricular) de 3r i 4t de l’ESO.