Els alumnes de 2ESO celebren la Fira Medieval

Els alumnes de 2ESO van preparar una fira medieval als alumnes de 1ESO i per això van haver d’aventurar-se al món medieval. Per aconseguir descobrir els detalls de la vida medieval, la primera parada va ser la Conca de Barberà, i més concretament Montblanc i el Monestir de Poblet.

Pernoctada a la Conca de Barberà

El dia 19 de febrer, una vegada van arribar a Montblanc, els i les alumnes van tenir temps per esmorzar, tot seguit, amb la guia de monitors van conèixer Montblanc per dins les muralles, van visitar molts llocs, entre els quals en destaquen: el Pla de Santa Bàrbara (on era l’antic Castell de Montblanc), L’Església Santa Maria de Montblanc i la plaça de l’Ajuntament. Després de dinar van anar a fer una ruta per l’entorn de la muntanya on van poder veure com eren les carboneres a l’època medieval. L’endemà van visitar el monestir de Poblet i van conèixer tota la seva història i racons del monestir.

Tornada a l’institut

Durant aquests tres dies, l’alumnat dividit en grups s’especialitzaria en un ofici diferent, el qual havien de representar a la fira medieval el divendres. Cada ofici tenia una finalitat diferent com per exemple els gastrònoms que havien de preparar el menjar per a la seva parada; arquitectes, que havien de construir un pont amb palets i a la seva parada havien de fer un amb cartolina; els filadors, que havien de tenir preparat un mínim de 45 polseres, clauers, punts de llibre… i també havien d’oferir fer trenes pel cabell a la parada; els aquimistes, crear unes solucions amb herbes, aigua, alcohol i oli. Escuders, saber d’on provenia el teu cognom. Escrivans, fer tinta per després poder fer lletres. Dansaires, tenien la tasca d’ensenyar el ball medieval als nens i nenes de 1r. Pupeteers, fer un obra de titelles en anglès.
Cada persona del grup tenia un rol: Mestre constructor, Aprenent, Amanuensis, Trobador i Artesà/na.
Aquest dia van estar introduint-se al treball que haurien de produir el pròxim dia.

Durant els següents dies els alumnes van haver d’elaborar tot el necessari per a ensenyar a la seva parada. Juntament amb això van haver de preparar la parada i la vestimenta per a lluir l’endemà. El dia de la fira, els alumnes van haver de presentar els seus productes, i els processos als seus companys i companyes, i van poder explicar tot el treball que van estar fent durant aquella setmana.

Álvaro Gonzalo