Coneixem el poble gràcies a “La nostra Tiana”

Des del 13 fins al 20 de febrer, els alumnes de 1ESO, van fer un projecte anomenat “La nostra Tiana” que consistia a saber més sobre la Tiana en el passat. Van treballar amb els avis i àvies de la residència de Tiana per a saber més sobre l’estil de vida quan eren petits.

Primer de tot, van dividir-los en 6 grups en cada classe, amb els que van treballar tots els dies que durés el projecte i cada dia feien tasques relacionades amb les matèries que treballaven, per exemple; el conte: de català; l’entorn, de biologia i geologia; tradicions, de geografia i història… Per fer una tasca final, cada grup d’una assignatura diferent:

Per aconseguir la informació van anar a fer una visita als avis i àvies de la residència de Sant Cebrià, allà els alumnes de cada grup van fer una entrevista a la persona que se’ls hi havia assignat i van esbrinar totes les coses que els va caler per a la resta d’activitats, tenint en compte que les dificultats que sovint tenim per recordar experiències i episodis de la nostra vida, i també que alguns no eren de Tiana i no coneixien aspectes del municipi de fa anys. Prèviament, a classe de castellà, van preparar i practicar l’entrevista preveient que els avis no s’enrecordessin i se’ls havia de guiar cap a on els alumnes volien per obtenir respostes de profit.

Com a tasca de l’assignatura de català, van haver de fer la seva versió d’un conte fent-ne les il·lustracions, gravant els àudios i escrivint-lo en un document. Aquesta feina també anava relacionada amb visual i plàstica, ja que van haver de fer els dibuixos tot seguint unes condicions com per exemple colors plans, figures geomètriques…

A biologia i geologia van haver d’analitzar i comparar l’entorn del poble del passat i fer diverses recerques. Van esbrinar que hi havia més vegetació, menys cases i més camps. També, els van explicar que els nens i nenes anaven a classes o escoles separades i que cada gènere tenia els seus esports i que això no ho podien canviar. Fent una reflexió amb els avis i àvies, van arribar a la conclusió que la societat d’abans era més masclista i no deixava que les noies fessin algunes coses pel simple fet de ser-ho.

També van fer unes nines, com a tasca de visual i plàstica, cosint, retallant, dibuixant, etc. El procés els va portar tres sessions i es van inspirar en la informació que els avis i àvies els hi van donar a l’entrevista a la residència. Els hi van donar les nines, cada grup a l’avi que se’ls hi va assignar, juntament amb la tasca final i el conte.

A més a més, com a tasca de tecnologia, van investigar sobre el tramvia de Tiana i la seva història. Van buscar la inauguració, els colors que tenia, quant costaven els bitllets, quin era l’itinerari que seguia i altres detalls que els hi van ajudar a esbrinar els avis i àvies de la residència. Finalment, van fer una línia del temps explicant l’evolució del tramvia. La tasca final consistia a fer un vídeo explicant també la línia del temps del tramvia, però més detallada i amb imatges per a fer un vídeo informatiu.

Aquesta seria la feina que han estat fent els alumnes de 1ESO com a projecte del segon trimestre i la gent de la residència, tant residents com treballadors, han estat molt contents amb els alumnes i demanen que l’any que ve tornin a fer el projecte.

Bruna Noy

Estel Núñez

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *