Tota la informació per a la compra dels llibres de text pel curs 2025-26

En el següent enllaç trobareu tota la informació sobre els llibres de text de l’Institut Josep Vallverdú de cara al curs acadèmic 2025-26.

Al marge de la llista de llibres que s’utilitzaran els els diferents cursos de l’ESO, el Batxillerat i els Cicles Formatius, que també reproduïm a sota, hi trobareu també tota la informació sobre el procediment de compra i el val escolar.

Llistat de llibres pel curs acadèmic 2025-26 pels diferents cursos d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de l’Institut Josep Vallverdú

L’alumnat de 4t de l’Institut Josep Vallverdú tanca la seva etapa a l’ESO amb una sortida cultural a Lisboa

Entre el 16 i el 20 de juny de 2025, un grup format per cinquanta-nou alumnes de 4t d’ESO va visitar Lisboa en el marc del viatge cultural i lúdic que posava fi a una etapa de quatre anys d’estudis a l’Institut Josep Vallverdú.

Durant aquesta sortida, el grup d’alumnes va descobrir els principals indrets d’interès turístic de la capital portuguesa, com és el cas de la Torre de Belém, el Monestir dels Jerónimos, el monument als Descobridors, el castell de Sao Jorge o la catedral de la Sé, entre d’altres.

Més enllà d’aquest aspecte més cultural de la visita, els alumnes també van tenir temps per activitats més lúdiques com ara la visita a l’estadis da Luz, de l’SL Benfica, i José Alvalade, de l’Sporting Club de Portugal, així com també a la platja de Santo Amaro, a la veïna localitat d’Oeiras, o la degustació dels populars “pasteis de Belém” a la seva fàbrica original.

Durant els dies en què l’alumnat es va estar a Lisboa, va poder conèixer totes les barriades de la ciutat, des de l’Alfama, bressol del fado, fins al Bairro Alto, que acull l’activitat nocturna de la capital portuguesa.

Per tal de descobrir com va anar aquest viatge, no dubteu en obrir la següent galeria fotogràfica.

L’alumnat d’Administració i finances de l’institut constitueix una empresa simulada

A través d’aquest video, l’alumnat del segon curs del CFGS d’Administració i finances explica el projecte d’empresa simulada que ha realitzat en el marc del programa SEFED (Simulació d’Empreses amb Finalitats Educatives) i del mòdul de Projecte empresarial durant el segon i tercer trimestre.

El grup ha dut a terme 116 operacions comercials amb altres empreses simulades de l’estat espanyol i d’altres països europeus i 152 operacions amb clients i proveïdors automatitzats, convertint l’aula en una empresa simulada amb el mateix funcionament que una empresa real.

Des del centre valorem positivament la segona edició d’aquest projecte ja que es basa en una metodologia activa i professionalitzadora que promou l’”aprendre fent” a través de la qual l’alumnat aprèn executant les diferents tasques, esdevenint el protagonista del seu aprenentatge.

El projecte Hackató ARQ-BIOclim, guardonat als mSchools Student Awards 2025

El projecte Hackató ARQ-BIOclim, realitzat per un grup d’alumnes de Tecnologia sota l’impuls de l’aulABP, ha estsat guardonat en el marc dels mSchools Student Awards 2025.

L’acte de lliurament va tenir  lloc el dissabte 7 de juny de 2025  al recinte de Fira de Barcelona, on l’alumnat responsable va defensar la seva proposta davant del jurat amb entusiasme, rigor i passió.

Aquest reconeixement culmina una experiència educativa intensa i transformadora, viscuda durant 30 hores a les Obagues, pedalant, convivint i dissenyant amb criteris bioclimàtics i valors que connecten amb la ciutadania democràtica i la consciència global.

Podeu llegir la crònica que de l’esdeveniment fa el bloc de l’aulABP al següent enllaç.

40 alumnes de 2n de batxillerat de l’Institut Josep Vallverdú realitzen la Prova d’Accés a la Universitat

Entre el dimecres 11 de juny i el divendres 13 de juny de 2025, un grup format per 40 alumnes de 2n de batxillerat de l’Institut Josep Vallverdú ha realitzat la Prova d’Accés a la Universitat (PAU).

Aquesta prova, que el nostre alumnat ha fet a l’edifici de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida, culmina la seva etapa a l’ensenyament secundari i els ha de permetre accedir als estudis superiors.

Esperem que tots els alumnes que s’han examinat superin la temuda PAU i puguin cursar els estudis desitjats!

L’alumnat de 4t d’ESO D de l’institut recorda els bombardejos a les Borges Blanques amb una ruta per la localitat

El dimarts 10 de juny de 2025, l’alumnat de de la classe de 4t d’ESO Dde l’INS Josep Vallverdú va realitzar l’activitat “Sota les bombes”, una ruta per la població que els va permetre descobrir els tretze bombardejos que patiren els borgencs al llarg del 1938 i protagonitzats tant per l’aviació italiana com alemanya, fet que va provocar més d’una cinquanta víctimes.

L’alumnat va fer l’itinerari consultant els tretze panells repartits pels diferents carrers de la localitat i acabant a “cal Gineret”, antic molí d’oli que va servir de refugi durant el conflicte bèl·lic, on van visonar un breu documental on s’expliquen els fets.

Memòria gràfica del pas de les generacions protagonistes de la Festa de Comiat de 2025 per l’Institut Josep Vallverdú

El divendres 30 de maig de 20025, el pavelló de l’Oli de les Borges Blanques va acollir la Festa de Comiat de l’alumnat de 4t d’ESO, i de segon curs de Batxillerat i dels diferents cicles formatius de la casa.

Durant l’acte, es van projectar dos reculls d’imatges en format vídeo que trobareu acompanyant aquesta mateixa notícia per tal que estiguin disponibles pel conjunt de la comunitat educativa del centre.

Encapçalant aquesta crònica hi trobareu el recull corresponent a 2n de Batxillerat i de Cicles Formatius i tancant-la el recull de 4t d’ESO. Tots dos han estat elaborats per la professora responsable de la Coordinació Audiovisual de l’institut, Teresa Capdevila.

La Festa de Comiat de 2025 omple de gom a gom el pavelló de l’Oli de les Borges Blanques

El divendres 30 de maig de 2025, el pavelló de l’Oli de les Borges Blanques es va omplir de gom a gom, aplegant més d’un miler de persones, per acollir la Festa de Comiat de 2025 de l’Institut Josep Vallverdú.

Aquesta celebració va aplegar les diferents promocions que enguany es graduen a l’institut. És a dir, l’alumnat de 4t d’ESO, el dels diferents cicles formatius de grau mitjà i superior, així com també el de 2n de Batxillerat.

Com ja és tradició, l’acte va estar presidit per la directora del centre, Núria Sabaté, així com també pel president de l’AFA, Joan Triquell, que van estar acompanyats del vicepresident del Consell Comarcal de les Garrigues, Ramon Solé, així com també de l’alcalde i de la regidora d’Educació de l’ajuntament de les Borges Blanques, Josep Farran i Vanessa Martí

Al marge de les intervencions de la taula d’autoritats, l’acte es va completar amb el lliurament d’orles tant a l’ESO, als cicles formatius com al batxillerat, que van anar acompanyades d’un repàs fotogràfic del pas d’aquest alumnat pel centre així com també d’una emotiva intervenció d’un grup d’alumnes en representació dels seus companys de promoció.

La Festa de Comiat, que va ser retransmesa en directe per Les Borges TV, es va cloure amb el lliurament dels premis als treballs de recerca Àngel Giné, que arribaven a la seva vint-i-tresena edició, així com també de les beques a l’excel·lència acadèmica Carlos Chesa, que enguany complien el seu tretzè aniversari.

Tot plegat, una vetllada per recordar que va ser magistralment organitzada tant per l’Associació de Famílies d’Alumnes del centre com també per la coordinació pedagògica de l’Institut Josep Vallverdú.

Per tal de reviure-la, no dubteu en visitar aquesta completíssima galeria fotogràfica de la jornada, on trobareu totes les imatges de la festa.

Un grup d’alumnes de 4t d’ESO de l’institut participa en l’homenatge als borgencs deportats als camps nazis

El diumenge 25 de maig de 2025 les Borges Blanques va acollir l’acte de col·locació de set llambordes Stolpersteine (pedres entrepussadores), en homenatge als set deportants borgencs a camps de concentració nazis.

L’acte, organitzat pel Centre d’Estudis de les Garrigues, l’Ajuntament de Borges i el Memorial Democràtic, va comptar amb la presència del Conseller de Justícia i Qualitat Democràtica, Ramon Espadaler, i del director de Memorial Democràtic, Jordi Font.

A més de la representació institucional, també van ser presents a la cita nombrosos familiars des deportats, concretament de cinc dels set, cosa que encara va engrandir més l’acte. Un nombrós públic va fer el recorregut pels diferents carrers de la població, culminant la col·locació de la llamborda a la casa on visqueren els protagonistes de l’acte.

Mentre es fixava la llamborda, alumnes de l’Institut Josep Vallverdú i del Col·legi Mare de Déu de Montserrat van llegir les biografies dels homenatjats. Una peça musical, una ofrena de clavells i unes paraules dels familiars, van reforçaraquest reconeixement.

Els participants del nostre centre van ser els alumnes de 4t d’ESO Víctor Banderas, Leo Plana, Paula Tortosa i Helena Vila.

Tot plegat, un acte senzill, emotiu i colpidor alhora, d’aquells sentits i necessaris. Que serveixen per recuperar la nostra memòria.