VISITA A UNA EMPRESA DE BIOTECNOLOGIA

Els alumnes de 1r i 2n de batxillerat científic van visitar Futureco Bioscience el divendres 27 de gener. Es tracta d’una empresa privada catalana dedicada amb molt d’èxit a l’agrobiotecnologia. Aquesta sortida, organitzada pel departament de ciències experimentals, pretèn que els alumnes tinguin un contacte directe amb investigadors de la vida real. La visita ha constat d’una primera part on s’ha explicat a què es dediquen: a comercialitzar productes de protecció i nutrició agrícola respectuosos amb el medi ambient, i més en concret, s’ha explicat la feina del departament de l’I+D: els processos que cal seguir des de l’aïllament de bacteris i fongs de les mostres fins a obtenir un producte comercialitzable. S’ha explicat que en aquest departament treballen biòlegs, enginyers agrònoms, químics, biotecnòlegs, tècnics de laboratori, etc. Posteriorment, els alumnes han pogut visitar els diferents laboratoris on han continuat les explicacions i s’han plantejat dubtes que els anaven sortint sobre la marxa. Aquestes visites pretenen que els alumnes coneguin més a prop les maneres de treballar amb la ciència, apropar la teoria de les aules a les pràctiques de la vida real. Alguns alumnes comentaven que es veien treballant en un lloc similar en un futur. Qui sap si s’han despertat ja vocacions professionals!

visita-empresa