SETMANA CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE

mural-violencia-de-genere-ins-torrent-dels-alous

L’INS Torrent dels Alous s’ha posicionat contra la violència de gènere al llarg d’aquesta setmana realitzant treball d’aula sobre aquest tema a les diverses matèries del currículum de l’ESO i el Batxillerat.

Així, a l’àrea de Llengua i literatura catalana, els alumnes de 1r han treballat el curtmetratge Un conte; a 2n i 3r han reflexionat a partir del visionat del vídeo El orden de las cosas i de temes musicals d’autors com Bebe, Amaral o Porta. A 3r, a més, els alumnes han llegit el conte “Una carta”, de Mercè Rodoreda, recollit al volum La meva Cristina i altres contes  i els alumnes de l’aula d’acollida han confeccionat el títol del mural expositiu sobre aquest tema en les llengües parlades al centre (català, castellà, àrab, romanès, anglès i francès). A Llengua castellana s’ha fet una investigació sobre el tema a la xarxa,recollida a diversos murals, així com també s’ha fet a llengua anglesa, que han penjat les seves reflexions en forma de “post its” al mural de la imatge. A l’assignatura de Filosofia, els alumnes de Batxillerat han debatut el tema  a classe.

Esperem que amb totes aquestes tasques la violència de gènere cada vegada sigui un tema més allunyat de les seves realitats quotidianes.