SERVEI COMUNITARI A FAVOR DE LA DIVERSITAT CULTURAL

Al llarg d’aquest trimestre un grup d’entre els i les alumnes de 4t de les optatives de filosofia i VIP,  dins dels projectes que formen part  del Servei Comunitari, han estat realitzant diversos tallers i accions amb la finalitat de conscienciar sobre la discriminació racial que encara pateixen moltes persones al món. De la mà del grup Eirene, Xarxa Antirumors i Ajuntament de Rubí, i dintre del projecte d’aprenentatge-servei “Derruïm Murs”, els i les alumnes de l’institut han dut a terme diferents iniciatives per donar visibilitat a la diversitat  cultural de la ciutat  per tal de denunciar que la construcció de murs físics, psicològics i socials crea estereotips, prejudicis i discriminacions que porten a l’exclusió social i a les desigualtats. Tot el treball realitzat va culminar amb la celebració del Dia Internacional contra la Discriminació Racial, que es va dur a terme el passat divendres 17 de març a la plaça Doctor Guardiet de Rubí, tot i que es celebra oficialment el 21 de març. Dins la commemoració es va incloure la lectura d’un manifest antirracista, la lectura de poemes creats pel nostre alumnat i la creació d’un mural antirracista, així com un taller de dansa africana i una parada informativa de la Xarxa Anti Rumors i Refugees Welcome.