PROVES D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT (PAU) – PROVES D’APTITUD PERSONAL (PAP) – 2020

Reproduïm a continuació la nota informativa del Consell Interuniversitari de Catalunya publicada el 27 de març.

En relació amb la situació excepcional davant la qual ens trobem per tal de minimitzar el risc de contagi per coronavirus COVID-19 entre la població, el Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) informa que sobre les diferents proves d’accés a la universitat la situació és la següent:

Es mantenen les proves PAU i d’accés per a majors de 25 i 45 anys, així com la prova d’aptitud personal (PAP) d’accés a diferents graus universitaris.

Atesa la situació excepcional en la qual es troba el país, en aquests moments es treballa en un escenari d’ajornament generalitzat de totes les proves. Per a la celebració de les proves PAU, les noves dates s’escolliran entre el 22 de juny i el 10 de juliol, en convocatòria ordinària, i abans del 10 de setembre, en convocatòria extraordinària.

Un cop definit el nou calendari de proves d’accés a la universitat es farà públic per tots els mitjans disponibles.

Mentrestant, des del Consell Interuniversitari de Catalunya es vol fer arribar als estudiants i a les seves famílies un missatge de serenor, atès que, en tot moment, es garantirà que els alumnes de la convocatòria 2020 accedeixin a la universitat respectant els principis d’igualtat, mèrit i capacitat que sempre, i també en circumstàncies excepcionals, han de regir l’accés i l’admissió als estudis universitaris.

Us recordem que teniu al vostre abast el portal Canal Universitats on podeu trobar models d’exàmens d’anys anteriors i, en el cas de PAU, l’eina de preparació de la prova Posa’t a prova.

Des del punt de vista acadèmic, cal anar estudiant i treballant per aconseguir uns bons resultats tant en el batxillerat com en les proves.

Si us plau, seguiu les indicacions de les autoritats. No sortiu de casa pel vostre bé i el de tothom.