PROJECTE INTERCANVI CENTRE D’EDUCACIÓ ESPECIAL CA N’ORIOL

L’alumnat de l’optativa de relaxació i autoconeixement de 1er d’ESO ha participat al projecte d’intercanvi amb el Centre d’Educació Especial Ca n’Oriol.

Tots som conscients de la importància de les relacions socials i la convivència. Quan parlem d’aquests termes entre alumnes d’un institut i d’un centre d’Educació Especial ens apareix la paraula inclusió. Poder treballar plegats, construir plegats i conviure plegats.

És per això que ens plantegem aquest projecte, on alumnes de secundària, sense distinció de sexe, procedència, cultura i capacitat conviuen i comparteixen junts a partir de l’expressió artística.

I per què a través de l’expressió artística? Doncs perquè la pràctica artística en grup permet involucrar- se en projectes comuns, desenvolupar habilitats socials i de relació personal, assumir responsabilitats i potenciar actituds de participació i respecte. L’art reporta beneficis educatius, terapèutics i socials que possibiliten gestionar les emocions a més de fomentar les relacions interpersonals.

Perquè cantar junts, pintar junts, jugar junts i emocionar-nos junts és la millor manera d’entendre d’una manera vivencial, sense necessitat de discursos ni paraules que la societat és diversa i plural i que tots tenim la responsabilitat de fer que sigui inclusiva de veritat.