L’INSTITUT TORRENT DELS ALOUS ACONSEGUEIX LA SEVA TERCERA BECA ERASMUS

L’institut acaba d’obtenir una altra beca Erasmus, la tercera en els últims quatre anys. Aquest cop es tracta d’una beca Erasmus + KA2, que suposa viatjar amb l’alumnat. El projecte becat és un projecte mediambiental en col·laboració amb dos països europeus, Alemanya i Dinamarca. Es farà un estudi comparatiu entre tres regions diferents europees per veure com tracten els temes ambientals: les autoritats locals, el sistema de reciclatge així com l’anàlisi d’entorns naturals propers als nostres centres escolars. La idea de demanar un projecte d’aquestes característiques sorgeix anys enrera, com idea inicial de demanar una beca Erasmus, però vam veure que ens mancaven els contactes europeus necessaris. És per aquesta raó que el centre va demanar beques Erasmus prèvies només amb professorat per, entre altres objectius, poder trobar centres interessats en el nostre projecte. Així és com vam iniciar col·laboracions primer amb Klarup Skole, un centre a Aalborg (Dinamarca) i més tard amb Fichte Gymnasium a Hagen (Alemanya).

Ara només quedar veure com són les directrius finals de les agències europees, ja que ens trobem en mig d’una pandèmia amb impossibilitat, al menys de moment, de viatjar. Esperem que es pugui trobar alguna solució, com ara postposar els viatges fins que la situació millori.