L’HOME DELS CIGRONS

Aquest 2024 se celebren els 100 anys de la ràdio a Catalunya, amb l’objectiu de commemorar i destacar el paper fonamental que ha tingut en la difusió de la cultura, l’entreteniment i la informació al llarg del segle XX i XXI. Aquesta celebració commemora la primera emissió de Ràdio a Catalunya amb l’emissió de Ràdio Barcelona EAJ-1 el 1924.

Fruit d’aquesta efemèride des del Centre de Recursos Pedagògics de Rubí ens van proposar participar en un programa radiofònic col·laboratiu amb la resta de centres educatius de tota Catalunya que porta per títol “Cent anys explicant històries”. L’objectiu era enregistrar una peça sonora basada en un conte, llegenda o relat popular arrelat al territori. L’alumnat de l’optativa de ràdio de 3ESO no ha explicat una història antiga, sinó més recent. Donant a conèixer persones reals amb històries reals, han explicat la vida de José Sánchez, més conegut com “L’home dels cigrons“.

Podeu escoltar l’emissió en directe en aquest enllaç  i escoltar la història de l’home dels cigrons al canal de difusió de Ràdio Torrent.

Autora: Laia Parral, Coord. Ràdio Torrent

#canaldereporters #radioreporters #societat #cultura