INFORMACIÓ IMPORTANT PER AL 3r TRIMESTRE

Benvolgudes famílies,
Ens tornem a posar en contacte amb vosaltres per informar-vos de les noves instruccions del Departament d’Educació respecte com hem d’afrontar el tercer i últim trimestre d’enguany. Segons indicacions del Departament d’Educació, el període comprès entre el 12 de març i el 13 d’abril ha estat qualificat com un període no lectiu i per tant, no qualificable. Les tasques que s’han anat posant fins ara, tot i no ser qualificables, han estat avaluades per part del professorat i han  servit als alumnes per a seguir vinculats al nostre institut i per consolidar coneixements previs ja adquirit al llarg del curs. El tercer trimestre començarà el 14 d’abril. A partir d’aquesta data es considera que entrem en un període lectiu, avaluable i qualificable (amb notes). Com ja sabeu, començarem la tercera avaluació en confinament i per tant, la docència haurà de ser no presencial, es realitzarà de forma telemàtica. És per això, que els tutors/es dels vostres fills i filles us han fet arribar un qüestionari per poder fer una diagnosi de les condicions de connectivitat i equipament tecnològic del què disposeu a casa. Els tutors /es  es posaran en contacte telefònic amb aquelles famílies que no hagin pogut contestar aquest formulari o que es pensi que no tenen accés a la tecnologia digital necessària per a dur a terme les tasques del tercer trimestre. Aquesta informació es passarà al Departament d’Educació per tal que ens donin instruccions de com procedir amb l’alumnat amb problemes per al seguiment telemàtic d’aquest període. Igualment, el professorat estarà en contacte amb les famílies per intentar treballar d’alguna manera alternativa.

Des de l’institut, i seguint amb les indicacions que se’ns han donat, continuarem enviant tasques pensades per a fer-les setmanalment; de forma que cada alumne les pugui anar realitzant al llarg de la setmana i es pugui anar adaptant l’horari de treball a la vostra situació familiar. Es recomana que l’alumnat s’organitzi mitjançant agendes o mirant al Classroom les tasques pendent d’entrega. Les  tasques que enviarem seran globalitzadores, competencials, d’investigació, i en la mesura del possible intentarem que siguin motivadores. Procurarem en tot moment garantir un punt d’equilibri entre tenir tasques escolars i el temps necessari que cal dedicar a aquestes tasques. Entenem que aquest equilibri pot ser entès per cada família de forma diferent segons la casuística de cada llar i de la situació familiar en què us trobeu. En tot cas, nosaltres com a docents som els que haurem de coordinar per valorar el volum de càrrega que creiem més adient. La qüestió és trobar aquest equilibri i buscar la complicitat de les famílies per tal de poder acompanyar els vostres fills i filles en la organització, realització i comprovació de les tasques que manem des del centre.

En tot moment comptareu amb el recolzament i l’acompanyament del professorat del Torrent dels Alous. La interacció entre professorat i alumnat es garantirà a partir dels diferents mitjans que ja tenim a l’abast, ja sigui per correu electrònic, o majoritàriament, el Classroom. En alguns casos, els professors també organitzaran videoconferències, aquestes seran complementàries i no obligatòries, però creiem que poden ser d’ajuda per tenir un contacte més personal amb l’alumnat i resoldre possibles dubtes. Mitjans que farem servir per tal de fer un retorn de l’evolució dels aprenentatges telemàtics. Pel que fa a la interacció amb les famílies seguirem fent servir el programa tutoria per anar anotant qualsevol incidència amb les tasques encomanades. Així, setmanalment, rebreu un email amb el resum de com ha anat la setmana; també podreu anar entrant en el moment que vulgueu, fent servir les claus d’accés que teniu. La figura del tutor/a adquirirà una major importància i s’encarregarà de fer un seguiment tutorial personalitzat de cadascun dels alumnes, i es posarà en contacte per mail o de forma telefònica amb vosaltres, si així ho considera necessari.
En la web del centre, a l’apartat que correspon, hem penjat l’arxiu amb els nous criteris d’avaluació que s’aplicaran per al 3r trimestre. De fet, són un recull de la informació que ja us hem comentat en aquest e-mail. Aquests criteris són els que s’aplicaran per qualificar les matèries per al 3r trimestre en aquesta situació excepcional.
Algunes famílies ens heu fet arribar dubtes respecte al retorn de les bestretes dels viatges, sortides, etc. És un tema del qual no podem donar resposta perquè en la majoria de casos, depenen de les respostes d’empreses alienes a nosaltres. En tot cas, és un tema que afecta a tots els centres educatius. Per tant, suposem que hi haurà d’haver indicacions del Departament d’Educació per saber com actuar.  En tot cas, estigueu segurs que conforme anem tenint informació, us la farem arribar.  De moment, si hi ha pagaments pendents (per exemple última quota viatge 4t ESO), NO s’han de pagar.
Ja per acabar, només velem aprofitar per fer un agraïment a les famílies, la confiança que esteu mostrant vers al centre i la paciència en una situació tant excepcional. En aquest agraiment s’inclou també els vostres fills/es que estan fent un esforç en fer les tasques encomanades. També volem afegir que estem fent tot el possible per continuar la tasca docent de la millor manera possible, tenint en compte que mai ens havíem trobat en una situació com la d’ara.
Desitgem que tots gaudiu de bona salut i que aquesta situació acabi tan aviat com sigui possible.

Salutacions cordials,

Direcció

1. Virginia

Hola, hay niños que tienen los libros en las taquillas. Supongo que los profesores lo tendrán en cuenta. Gracias

1. Tere Pardo Autor de l'article

Sí, se tiene en cuenta. En cualquier caso, siempre se pueden poner en contacto con el profesor en cuestión o con el tutor para comunicarlo. Muchas gracias!