Resultats de l’Enquesta sobre l’Acollida Digital: Control de l’ús de les pantalles.

El mes passat, es va fer una enquesta entre les famílies del centre educatiu per avaluar l’acolliment digital. La participació va ser significativa i els resultats revelen una problemàtica que requereix atenció immediata.

Una dels resultats més destacats es troba a la pregunta relacionada amb el control de l’ús de pantalles per part dels alumnes. Segons les dades recopilades, el 69% dels enquestats van admetre tenir dificultats per supervisar el temps i el contingut que consumeixen els seus fills a través de dispositius digitals com ara mòbils, tauletes i ordinadors.

Es pot observar en el gràfic (Gràfic 1.) els resultats esmentats anteriorment:

Gràfic 1: Respostes enquestades. Les respostes van de l’1 al 5, on l’1 indica “M’és difícil, hi està enganxat” i el 5 “Cap problema, en fa un bon ús“.

Aquesta dada no només és reveladora per si mateixa, sinó que també reflecteix una tendència preocupant a escala nacional, on l’ús inadequat de les pantalles per part de nens i joves s’ha convertit en un desafiament comú.

Davant aquest escenari, l’institut Sant Quirze està considerant una proposta per implementar un control més exhaustiu del telèfon mòbil al centre a partir del proper curs acadèmic. Aquesta mesura no vol limitar l’accés a la tecnologia, sinó establir pautes que promoguin un ús responsable i segur.

Seguint amb els principis de transparència i per mantenir la comunitat educativa informada, aviat es donaran a conèixer els acords assolits en relació amb l’ús del mòbil al centre. Aquests acords buscaran equilibrar la necessitat d’integrar la tecnologia a l’educació amb la importància de fomentar hàbits saludables i segurs en l’ús de dispositius digitals.

Cal recordar que la creixent influència de la tecnologia a la vida quotidiana dels estudiants demana una resposta proactiva de les institucions educatives. La proposta de control del telèfon mòbil representa un primer pas cap a la creació d’un entorn digital educatiu més conscient i segur. És fonamental que pares, educadors i alumnes col·laborin en aquest esforç per garantir un ús responsable i beneficiós de la tecnologia en el procés educatiu.