Estratègia digital de centre

L’Estratègia digital de centre (EDC) defineix i concreta les línies d’actuació del centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.

Dins el marc de la innovació tecnològica, des de l’any 2009, es du a terme el projecte EduCAT 2.0. incorporant llibres digitals a diferents matèries de l’ESO. També es va incorporar l’ús d’una plataforma EVA, Clickedu, que agilita la comunicació amb les famílies, la gestió i el seguiment de les activitats acadèmiques.

Durant aquests anys s’han anat elaborant, revisant i renovant diferents Pla TAC (pla de tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement). L’últim Pla TAC va ser aprovat el 28 d’abril del 2021. També es va constituir una comissió TAC (ara, comissió digital) per tal d’impulsar aquest Pla dins el centre: es va fer una diagnosi, es va elaborar el Pla i actualment s’estan executant les accions previstes.

Pel que fa als aspectes sobre tecnologia digital, cal tenir en compte que el centre fa anys que ha fet una clara aposta per la digitalització del centre. En aquest sentit, el juny del 2009 es va iniciar el model 1×1, en què cada alumne disposés d’un ordinador de propietat que porta cada dia al centre. En el marc del Pla d’educació digital de Catalunya, el Projecte d’acceleració de la transformació digital ha desplegat les intervencions referides a connectivitats, equipaments d’alumnat i equipaments del professorat durant el curs 20-21, la qual cosa ha permès cedir un ordinador portàtil a cada docent i a tots els alumnes de 1r, 2n, 3r i batxillerat. En referència a les aules, laboratoris i aules específiques, des del 2009 s’han anat dotant de pissarres digitals que s’han anat canviant per panells interactius. En l’actualitat el centre disposa de panells interactius en gaire bé tots els espais, queden 7 espais amb pissarres digitals que seran canviades pels panells que arribaran amb les dotacions del Projecte d’acceleració de la transformació digital el setembre del 2023.

En data 18 de març del 2021, el Departament d’Educació ha publicat el document Estratègia digital de centre (EDC). L’EDC és una evolució del Pla TAC. D’una banda, s’alinea amb el Pla d’Educació Digital de Catalunya (PEDC), i per altra, incorpora els canvis socials i tecnològics que s’han anat esdevenint. El tercer canvi rellevant és la incorporació en l’EDC de l’apartat que recull tots els documents de centre que fan referència a la seva cultura digital (protocols d’ús de dispositius, NOFC…). Finalment, es flexibilitza la seva estructura amb l’objectiu d’adaptar-se a la diversitat de centres.

L’Estratègia digital del centre (EDC) va ser aprovada el 21 de juny de 2023.