Preinscripció Batxibac 2024-2025

Del 2 al 8 d’abril del 2024

Només per alumnes que no són de l’Institut Sant Quirze del Vallès

El nostre centre està autoritzat a impartir els estudis de Batxibac per la RESOLUCIÓ ENS/1269/2017, de 29 de maig

PREINSCRIPCIÓ

Preinscripció es farà de manera telemàtica.

1. Full de sol·licitud emplenat. CODI de centre: 08047583 (Enllaç a la sol·licitud oficial)
  2. Cal donar-se d’alta a la plataforma virtual interactiva Clickedu de l’Institut Sant Quirze.(S’obrirà uns dies abans de la data de preinscripció oficial, mentre us donarà error i no podreu accedir al nivell educatiu que corresponent, 1r o 2n de batxillerat). Instruccions per a la plataforma Clickedu.
  3. Tots els alumnes majors d’edat han de presentar el DNI.
  4. Els alumnes menors d’edat han de presentar el llibre de família o altres documents relatius a la filiació i el DNI de la persona sol·licitant, o la targeta de residència si la persona és estrangera.
  5. Les persones que al·leguin el compliment d’algun criteri de prioritat, han de presentat la documentació que ho justifiqui.
  6. Certificat de qualificació mitjana de 1r a 3r d’ESO amb 2 decimals
  7. Document acreditatiu del nivell B1 de francès.

Seguiu el següent enllaç: https://iessantquirze.clickedu.eu/preinscripcions/preinscripcions_mw.php

Per a més informació podeu seguir el següent enllaç que us portarà al portal de preinscripció de BATXIBAC.

En el cas de tenir  dificultats per fer la preinscripció, us assessorarem telefònicament trucant al 937213144 (de 9’00 a 13’30 ) o per correu electrònic a ad.inssantquirze@gmail.com. En el cas de no poder arreglar el problema, se us donarà cita prèvia per tal de fer la gestió de manera presencial.

CALENDARI

Publicació de l’oferta: 21 de març
Presentació de les sol·licituds: del 2 al 8 d’abril
Publicació a la web del llistat d’admesos: 15 d’abril

CONDICIONS D’ACCÉS

També es podrà acreditar el nivell superant una prova de nivell que proposarà el nostre centre.

D’altra banda, es tindran en compte les notes obtingudes a l’ESO per a l’admissió al programa. La intenció és formar un grup reduït d’alumnes que tindrà un seguiment específic per tal de garantir la qualitat d’aquest programa d’excel·lència educativa. (Nota mitjana mínima dels tres primers cursos d’ESO ha de ser de 7).

L’admissió d’alumnes, un cop acreditat el coneixement de francès requerit, s’efectuarà per ordre de qualificació mitjana dels tres primers cursos d’ESO.

OBTENCIÓ DE LA DOBLE TITULACIÓ

L’alumnat obtindrà el títol de batxillerat si supera totes les matèries que ha cursat al batxillerat. Si supera la prova externa del Bac obtindrà el diploma de baccalauréat. Aquesta prova, íntegrament en francès, té lloc durant el mes de maig i comprèn les dues matèries específiques realitzades al Batxibac. Consta de:

• Una prova de llengua i literatura franceses (exercici oral i escrit)
  • Una prova d’història corresponent al currículum de la matèria comuna Història i de la pròpia del Batxibac Història de França (exercici escrit)

La qualificació global de la prova externa és la mitjana aritmètica de les qualificacions de les matèries específiques. Per superar la prova externa, cal obtenir un mínim de 5 punts en la mitjana dels exercicis corresponents a la matèria Llengua i literatura franceses i de 5 punts en la mitjana dels exercicis de les dues matèries. La nota final del baccalauréat és la mitjana ponderada entre el 70% de la nota mitjana de batxillerat i el 30% de la qualificació global de la prova externa.

ACCÉS A LA UNIVERSITAT

Un cop obtinguda la doble titulació, l’alumnat podrà accedir a les nostres universitats per dues vies:

• Com a alumnat de batxillerat, amb les PAU.
  • Com a alumnat de baccalauréat, amb dues opcions: no fer les PAU i accedir amb la nota del baccalauréat (nota sobre 10), o bé fer la part específica de les PAU i accedir amb la nota del baccalauréat més la nota ponderada de la fase específica de les PAU (sobre 14).

També pot accedir a les universitats franceses i del Québec en les mateixes condicions que l’alumnat del baccalauréat francès.