Itinerari geològic des de Sau fins a Tavertet per alumnes de Biologia i Geologia de 4t i CTMA de 1r de Batxillerat

El dilluns 17 de desembre, els alumnes de Biologia i Geologia de 4t i els de Ciències de la Terra i del Medi Ambient de 1r de Batxillerat van anar fins a l’embassament de Sau per fer l’itinerari geològic que els portaria fins al poble de Tavertet. Una espessa boira als peus dels cingles de Tavertet ens va ocultar la magnífica vista, i ens va convidar a descobrir-la durant l’ascens. En aquest itinerari està molt ben representat el registre geològic de la zona entre el Paleocè i l’Eocè mitja (fa 65 milions d’anys fins fa 40 milions d’anys). L’anàlisi estratigràfica indica que estem davant d’una transgressió marina, ja que veiem materials sedimentats en un ambient oceànic (calcàries amb fòssil) a sobre d’uns materials sedimentats clarament en un ambient continental (gresos i conglomerats vermells). La qualitat i espectacularitat dels afloraments del registre sedimentari de la regió de Tavertet constitueixen un patrimoni geològic d’importància internacional, sobretot els afloraments de calcàries nummulítiques que formen les taules dels relleus tabulars. Segons el geòleg J. Serra-Kiel, de tots els exemples de cingles en calcàries nummulítiques de les conques sinorogèniques alpines des d’aquí fins la Índia, els de Tavertet són els millors.

Durant la pujada a Tavertet, el Sol va aparèixer amb força i ens va permetre fer unes bones observacions a les parades de l’itinerari, i unes fotos d’impressionants paisatges. Al final, una bona estona per buscar fòssils abans de dinar.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *