TreballemGi

El nostre institut està participant durant aquest matí de dijous a la Fira d’Ocupació TreballemGi que la Cambra de Comerç de Girona ha instal·lat a l’escola SAFA de Blanes, on s’ubica el Departament de Promoció de la Ciutat, i que està dedicada a la inserció laboral dels joves d’entre 16 i 29 anys.

Fins a una quarantena d’alumnes dels diferents cicles formatius que s’imparteixen al nostre centre fan diferents tallers amb la intenció de donar-nos a conèixer en el nostre entorn, ara que estem tan a prop de la Jornada de Portes Obertes i no gaire lluny del període de matriculació. En unes declaracions de fa uns dies a Nova Ràdio Lloret, el nostre secretari, Dídac Gómez, va posar com a exemple d’actuació a la fira el fet que el CFGM de Cuina i Gastronomia ensenyaria a fer fajitas, i, certament, la proposta està tenint força èxit entre els assistents. Per la seva banda, els alumnes del CFGM de Forneria, pastisseria i confiteria estan ensenyant a elaborar bunyols i els del CFGM de Serveis en restauració porten a terme un taller de cocteleria. A més, la majoria d’estudiants del CFGS de Gestió d’Allotjaments Turístics ajuden en l’organització de la fira.

Sens dubte, la fira és una iniciativa excel·lent perquè els alumnes posin en pràctica les habilitats i els coneixements adquirits; però també per a captar joves perquè s’apuntin a algun dels nostres cicles, on tenim un índex d’inserció laboral gairebé del 100%. Això i tot, els objectius principals de la fira d’ocupació TreballemGi són dos: permetre que les empreses i entitats locals amb necessitat d’incorporar joves puguin fer-ho i orientar als joves sobre com cercar i aconseguir feina.

En aquest sentit, segons informa Nova Ràdio Lloret, la cita d’aquest dijous compta amb prop de 100 ofertes laborals per a joves, amb més de 30 empreses i amb uns 80 perfils professionals.