Optatives 4t ESO

Organització curricular del 4t curs

Per a la tria d’optatives cal omplir el formulari

Els grups s’organitzaran de manera que permetin atendre l’alumnat en funció de la seva progressió acadèmica al llarg de l’etapa, així com dels seus interessos de formació:

• Es prioritzarà l’agrupament de l’alumnat en funció dels itineraris triats.
  • L’equip docent, farà arribar a les famílies el seu consell orientador per tal d’ajudar l’alumne/a en la seva elecció.

Tots els grups:

• Cursaran les mateixes matèries comunes, amb la mateixa dedicació horària.
  • Les matèries impartides tindran els mateixos objectius i criteris d’avaluació, tot i atendre la diversitat concreta de l’alumnat.

Matèries optatives:

L’Institut Pere Alsius considera que les matèries optatives en el quart curs han de tenir un caire clarament orientador per això proposa que l’alumnat cursi les matèries optatives seguint els següents itineraris:

ITINERARI

OPTATIVA 1

OPTATIVA 2

OPTATIVA 3

COMPETENCIAL*

Cultura científica

Digitalització

Francès

Emprenedoria

Expressió artística

CIENTÍFICOTECNOLÒGIC

Física i Química

Biologia i Geologia

HUMANÍSTIC-SOCIAL

Llatí

OPTATIVES 4t ESO by Judith Torrent
* L’Itinerari competencial és un itinerari que el centre proposa a aquells/es alumnes que al llarg dels diferents cursos d’ESO han rebut recursos de suport educatiu i/o que han mostrat dificultats per assolir les competències pròpies de l’etapa. L’objectiu de l’itinerari competencial que es proposa per 4t d’ESO és que l’alumnat assoleixi les competències bàsiques de l’etapa que li permetran l’obtenció del graduat i l’accés a formació postobligatòria.