MP05 – Guia de muntanya baixa i mitjana

Aquest mòdul és majoritàriament pràctic, i ha de permetre a l’alumne assolir una de les qualificacions professionals completes associades en aquest cicle formatiu: Guia de muntanya baixa i mitjana.

El mòdul consta de dues unitats formatives:

UF1 “Meteorologia i tècniques d’orientació per a guies” : es treballaran els signes meteorològics (vent, aigua, neu), interpretació de mapes meteorològics,  previsió meteorològica abans d’una sortida, detecció de signes en entorn natural,  orientació en el medi natural (brúixola, mapes, GPS), preparació i organització d’activitats i jocs d’orientació, …, tant des del punt de vista teòric com pràctic, en les diferents sortides que s’hi realitzaran.

UF2 “ Guia de persones a la muntanya”: els alumnes aprendran a guiar persones a la muntanya de forma segura. Es realitzaran rutes per muntanya baixa i mitjana, terreny nevat (preparació, progressió i guiatge), pernoctació en el medi natural (acampada, vivac,  refugis de fortuna),  i prevenció d’auxili en muntanya. Aprendran les tècniques de diferents modalitats de desplaçament en terrenys nevats i muntanyecs (a peu, amb raquetes, grampons, esquí nòrdic, marxa nòrdica) i a guiar-n’hi grups amb seguretat, d’una manera totalment competencial.

L’alumne/a sortirà a trepitjar muntanyes properes com Rocacorba o Puigsacalm, a rutes pel Cap de Creus, al Taga o per la Vall de Núria amb raquetes de neu i, fins i tot, pujades emblemàtiques com el Puigmal.