MP06 – Guia en bicicleta

L’objectiu final del mòdul és el d’aportar eines bàsiques per aplicar l’ús de la bicicleta en la conducció de grups en l’entorn natural, reflexionant sobre la importància de potenciar els estils de vida saludables, el nostre compromís social amb la sostenibilitat, i els avantatges en el desenvolupament d’habilitats motrius i  la condició física.

Amb aquesta finalitat, s’aporten als alumnes coneixements teòrics i pràctics sobre mecànica, la planificació i el guiatge de grups, les normes de circulació, la història de la bicicleta, referents d’interès des del punt de vista social i mediambiental, i les tècniques bàsiques de conducció.

Es realitzen tot de rutes en bicicleta a on l’alumne/a aprendrà en la direcció i orientació en el medi natural (mapes, roadbook, GPS); també es toquen temes de cicloturisme, bikeparks i patins.

La metodologia emprada en el crèdit és fonamentalment pràctica, a on cada sessió de classes es surt a fer una ruta amb diferents desnivells de forma progressiva.

• Una primera part teòrica introductòria
  • Una fase principal on es porta a terme una ruta, aprofitant per consolidar els aspectes teòrics amb la seva aplicació pràctica, així com per millorar la condició física i les habilitats tècniques dels alumnes
  • Una part de conclusió amb l’elaboració de la ruta i la reflexió final.

L’alumne/a al finalitzar el mòdul ha d’haver assolit els coneixements per assolir una de les qualificacions professionals complertes associades aquest cicle formatiu, el de guia per itineraris en bicicleta.