ACOLLIDA DIGITAL DEL PROFESSORAT

En arribar un docent de nova incorporació al centre és faran les següents accions:

En la presentació en el centre educatiu:

ACCIÓ RESPONSABLE
Dades del docent. Actualització de les seves dades a Esfera.  Secretaria
Usuari XTEC. En el cas que el docent no disposi d’usuari xtec, ha de demanar l’usuari Xtec  a:

https://aplicacions.ensenyament.gencat.cat/pls/apex/f?p=GUX_PUB:41:0:  i  el/la director/a li gestionarà l’alta.

Disposar d’aquest usuari és imprescindible per a la comunicació corporativa del docent.

Directora / secretària
Correu de centre del docent (Google Workspace).

Creació de l’usuari i incorporació als grups que li corresponguin.

Coordinador TAC
Usuari Ieduca, per tal que pugui registrar les faltes d’assistència i les incidències produïdes per alumnes concrets, programar l’enviament de notificacions a les famílies … Coordinador TAC
Usuari de Moodle Coordinador TAC
Enviament d’un correu electrònic al professorat de cada nova incorporació.

Coordinador TAC

Kit tecnològic:

Ordinador portàtil del docent. Se li proporcionarà l’ordinador portàtil del PEDC. El docent comprovarà que pot iniciar sessió amb el seu identificador digital (credencials). En el cas que sigui una substitució, se li proporcionarà un altre ordinador portàtil del centre, sempre que hi hagi de disponibles.

El coordinador registrarà a INDIC l’assignació dels ordinadors portàtils i en un full de càlcul compartit amb consergeria, l’assignació dels portàtils propis del centre.

Coordinador TIC
Clau wifi. Es facilita la clau wifi per docents per tal que pugui connectar-se a Internet.  Coordinador TAC
Moodle del centre. Creació i configuració de l’usuari. Coordinador TAC
Nodes del centre. Creació de l’usuari i assignació de rol.  De moment no ho fem.

Les dades bàsiques personals s’enviaran al professorat nou per correu electrònic (correu corporatiu, usuari Ieduca, clau personal de la fotocopiadora, correu del cap de departament i grups de correu als quals pertany).

S’afegirà al professorat nou al Classroom d’acollida del professorat, on tindrà penjats els següents documents:

• Tutorial bàsic d’Ieduca.
  • Procediment per escanejar i per imprimir en les impressores en xarxa.
  • Grups de correu del curs escolar present.
  • Pla de formació digital del professorat.
  • Documents de la cultura digital del centre.

En el cas del professorat substitut, tan aviat com es pugui, una persona de la comissió digital encarregada de l’acollida digital farà les següents accions li facilitarà la informació.