SERVEIS A LA COMUNITAT

Projecte Aprenentatge I Serveis comunitaris

Es tracta d’una proposta innovadora, tot i que parteix d’elements molt coneguts: el servei voluntari a la comunitat i, òbviament, la transmissió i construcció de coneixements, destreses i valors a càrrec de l’escola. La novetat no rau, doncs, en cadascuna de les parts que el formen, sinó en l’estreta vinculació de servei i aprenentatge en una sola activitat educativa ben articulada i coherent contemplada en el currículum. Els àmbits del servei poden ser múltiples (intergeneracional, patrimoni, medi ambient, discapacitats, salut, pobresa…) així com les connexions amb el currículum en base a un treball de competències transversal.

Els programes en els quals participa el nostre centre són:

En els últims deu anys, el concepte d’aprenentatge servei (ApS) s’ha anat estenent al nostre país a una gran velocitat, embolicant a escoles, instituts, universitats, entitats socials, municipis, …

Un projecte d’aprenentatge servei és un projecte educatiu i social al mateix temps: suma èxit educatiu i compromís social. Els nois i noies es comprometen a aportar els seus coneixements i habilitats en resoldre un problema o necessitat social de l’entorn. En definitiva, posen el seu talent al servei de la comunitat.

 


 

 

Ámbit Mediambient i Sostenibilitat
Escoles Sostenibles

Repte: Un grup d’alumnes de 4t d’ESO de l’INS Les Corts estan desenvolupant el seu Projecte de Recerca i l’Aprenentatge i Servei al voltant de la sostenibilitat.
El primer subprojecte va consistir en fer una auditoria de l’institut. Amb l’assessorament de Berta Segura, educadora ambiental del programa d’activitats d’educació ambiental “Com funciona Barcelona?” de l’Ajuntament de Barcelona,i
Maribel Calvó, técnica de la xarxa Escoles+ Sostenibles, l’alumnat va estudiar quins aspectes energètics, de reciclatge, mobilitat, qualitat ambiental i econòmics podien millorar en el funcionament de l’institut. 

El segon subprojecte forma part de la xarxa Escoles+Sostenibles, i a més de participar en la microxarxa d’Embolcalls, l’alumnat es va plantejar com a repte escollir tres accions per millorar la sostenibilitat de la comunitat educativa del centre.

Una de les accions ha estat preparar una carta i un vídeo motivadors que s’havien d’enviar a totes les famílies per fomentar el reciclatge des de casa. El confinament ha tallat el projecte, però algunes bones idees han surgit i el vídeo que podeu veure al costat, n’és una mostra

Xavier Santos

Vídeo: I tu que pots fer?

 

Ámbit Tecnológic

Una robòtica al servei de la ciutadania.

Repte 1: Amb el projecte hem volgut apropar la Fundació Sunyol a les persones amb dificultat visual. Per això, ens hem apropat a entitats del barri que ens han mostrat les necessitats que tenen i com podem utilitzar la tecnologia i la robòtica per facilitar la seva vida.

 Repte 2: Amb el projecte hem volgut que tot el jovent de Les Corts pugui participar al barri, juntament amb el JIP Les Corts, per opinar, aportar idees i col·laborar amb les activitats del barri.

Repte 3Com podem millorar la retolació del centre per fer-la inclusiva i facilitar la orientació a tot l’entorn de l’Institut?

Amb aquest projecte, han après quines són les necessitats, i quina tecnologia es pot utilitzar.

L’AdF digital és un espai de creació i formació, vinculat a les noves tecnologies i, en especial, a la fabricació digital en 3D, on ciutadans individuals, però també entitats, organitzacions, universitats i empreses es poden implicar en un laboratori de creació digital.

A l’AdF vam poder veure opcions de fabricació per eliminar barreres per a les persones amb dificultats visuals.

Anna Llopart

Àmbit Acompanyament Escolar

Títol del projecte: Petits Lectors

Repte: Arran de la renovació de la biblioteca de l’Escola Barcelona, l’alumnat de 4t d’ESO va proposar activitats lúdiques i jocs relacionades amb la lectura i els llibres, a l’alumnat de 1r i 3r de primària, per dinamitzar el nou espai.

Escola Barcelona

Aprenentatges:

Mentoria de petits, estratègies didàctiques, interès per la lectura.

Àlbum de Fotos

Eloy Escobedo


Àmbit artístic i de coeducació

Títol del projecte: Apropem-nos l’art

Repte: Amb aquest projecte hem volgut apropar l’art a les nostres vides. Per això hem anat a la Fundació Suñol i ens hem inspirat en algunes de les seves obres d’art per fer les nostres pròpies creacions artístiques que, després, hem planificat d’exposar a diferents entitats del barri com el Centre Cívic Pere Quart, l’Espai Jovecardí, el Punt InfoJove de les corts, el Centre Cívic Tomasa Cuevas i la seu del districte.

Aprenentatge: Crear, reciclar, reflexionar,  exposar, jugar…

Hem creat obres d’art participatives, amb materials reciclats, per reflexionar sobre alguns aspectes de la societat com els rols de gènere, el valor dels diners, la necessitat de desconnectar de la tecnologia i socialitzar-nos més, els cànons de bellesa. També ens hem plantejat si a través de l’art es pot transformar la societat o cobrir necessitats d’aquesta.

Anna Tomàs

Àmbit Intergeneracional 
REMS i AMICS DE LA GENT GRAN

Repte: crear vincles entre l’alumnat i la gent gran del barri.

Aprenentatge: Amb l’entitat “Amics de la Gent Gran” hem aprés a entendre sentiments i emocions que tenen la Gent Gran i que son difícils de coneixer per nosaltres: la soledat, la discriminació, la vellesa…
Hem aprés tot el que ens poden ensenyar ells, des de cosir a ballar o cantar.

 

Amb les visites a REMS, ens hem apropat al dia a dia d’un Centre de Día i participar activament en les activitats que fan.

Hem conegut els usuaris que formen part del centre i gaudit amb els especialistes i col.laboradors de l’entitat.

Vos trobarem a faltar!

Mar Vara

avis2017

Compartim Memòries

Aprenentatge que han fet els alumnes:

La gratitud: Els nostres avis ens aporten moltes coses.

L’intercanvi generacional, compartir experiències i coneixements entre gent gran i els joves.

Associació El Parlante

VÍDEO dels AVIS 2016

ÀLBUM DE FOTOS 2017

ÀLBUM DE FOTOS 2018

Mar Vara

 elparlante-header
Àmbit Participació i Cooperació
“Quilómetres d’il.lusions “

Aprenentatge que han fet els alumnes

La reciprocitat: quan posem a disposició de la gent espais de participació solidària, la resposta sempre és magnífica.

Assolir reptes de manera col.laborativa: la Importància d’estar coordinats i participar en accions solidàries i el treball en equip.

Màgic Line ,
St Joan de Dèu

 

ÀLBUM DE FOTOS 2017

ÀLBUM DE FOTOS 2018

ÀLBUM DE FOTOS 2019

ÀLBUM DE FOTOS 2020

 

Isabel Chafer
Mar Vara

 logo_bml

Voluntariat amb el CEEB

 

Des de el Departament d’Educació Física, el nostre Institut participa cada any amb aquesta cursa com a voluntaris.
Els alumnes de l’IES Les Corts fan possible la nova edició de la cursa més veterana de la temporada.

Pilar Admetlla

La Challenge és la cursa solidària torna amb el Cros de Les Corts.Al voltant de 600 atletes van participar en la tercera cursa de la Challenge: el Cros de
Les Corts
 Àmbit  Participació Ciutadana: “Disseny for Change”

consiste-1

 

 

 

 

 

robaneta4tb-collage

Design for Change és un moviment internacional, sense ànim de lucre, que ofereix als joves l’oportunitat de posar en pràctica les seves pròpies idees per canviar el món.

Joves de tot el món desenvolupen projectes reals: “cada projecte fa possible que els nens i nenes confiïn en les seves pròpies idees per millorar la realitat que els envolta i inspirin a altres nens que no es veuen capaços de fer-ho”

Associació Roba Neta

Aquest curs hem decidit posar endreça a la roba que d’un any per l’atre és queda al Ins sen se propietari…ja veureu tenim moltes idees!!

ÀLBUM DE FOTOS 2017

ÀLBUM DE FOTOS 2018

Mar Vara

 roba-amiga-cooperativa-2

Podeu visitar la informació que hem enviat al CRP on en petit resum es mostra com el  nostre INS  treballa en diferents  àmbits.

També hem participat des de el curs 2016-17 en les Mostres de Serveis Comunitaris que organitza el Centre de Recursos de Les Corts.

Enllaç a la Presentació: ApS a l’Institut Les Corts

Vídeo presentació: Petita mostra del que fem...

CartellMostra