TREBALLS DE SÍNTESI

En el nostre institut, el Treball de Síntesi es fa a final de curs i té una durada de cinc dies. Està format per un conjunt d’activitats que es desenvolupen de forma lúdica però al mateix temps s’avaluen les competències i aprenentatges competencials que s’han fet en les diferents matèries al llarg del curs. L’alumnat ha de ser capaç de resoldre qüestions i problemes de la vida pràctica, integrant continguts de diverses matèries. El desenvolupament de les activitats s’organitza fora del centre durant els primers dies, i la preparació del treball i l’exposició davant d’un tribunal de professores i professors es fa al centre els darrers dies. Al llarg del treball, els alumnes han de mostrar autonomia en l’organització del seu treball individual, i col·laboració en el treball en equip.

Es fa un treball de síntesi en cadascun dels tres primers cursos de l’ESO. Tots els Treballs de Síntesi es fan durant una setmana del mes de juny i conclouen amb la presentació oral per grups.

Treball de síntesi de  1r ESO

Títol:  “Quan les pedres parlen”. Un viatge per la història a través dels restes arqueològics i les empremtes dels nostres avantpassats. El Treball està co-organitzat pel Museu Egipci de Barcelona i conté dues activitats, una al propi museu i l’altra a la zona arquitectónica del Museu situada a Palau Solità. L’alumnat, en grups de 3-4 persones, ha de resoldre els enigmes d’una troballa egipcia de primera magnitud i haurà de presentar la troballa en una roda de premsa que se`ra escoltada pel mon sencer.

Treball de Síntesi de 2n ESO

Títol: “Aprendre de la Terra”. L’objectiu final consisteix en proposar una activitat de turisme rural després d’haver conegut i treballat l’entorn natural (volcans, fageda, roureda). El TS es farà a la casa Mas Pinsach, a la comarca de la Garrotxa. Cada alumne, tindrà un quadern d’activitats individuals. Després de tres dies gaudint d’un entorn natural magnífic, l’alumnat tornarà al centre per fer la síntesi del treball i exposar l’activitat dissenyada.

Treball de Síntesi de 3r ESO

Títol: “100% esport!”. El Treball de Síntesi gira al voltant de l’esport i la vida saludable. Els alumnes hauran de preparar i dinamitzar una activitat lúdic-esportiva pels seus companys a partir del que han après. A la casa de colònies faran activitats com tirolina, ponts penjant, senderisme i orientació, BTT, entre altes esports de muntanya. El TS es farà a la casa Mas Bodó, a Sant Quirze de Safaja (a 45km de Barcelona). Cada alumne, tindrà un quadern d’activitats individuals.