ESO

ESO (Educació Secundària Obligatòria)

 

L’ ESO té caràcter obligatori i comprèn quatre cursos acadèmics que es cursen normalment entre els dotze i setze anys. El quart curs té complementàriament caràcter orientador, tant per als estudis posteriors com per a la integració a la vida laboral. En aquesta etapa educativa es consoliden les competències bàsiques, es realitzen nous aprenentatges i es cimenten les bases per una formació basada en l’autonomia personal que permeti l’aprenentatge posterior, en la responsabilitat, en la solidaritat, en la participació i en la capacitat d’adquirir compromisos individuals i col·lectius.

Bases del nostre model educatiu

  • Mètodes que tinguin en compte els diferents ritmes d’aprenentatge
  • Currículum competencial cap un tipus d’aprenentatge profund i funcional de forma que allò que s’ aprèn es pot utilitzar en entorns diversos i perdura al llarg del temps
  • Aprenentatge a partir de contextos, projectes, reptes o circumstàncies del món real que entrellacen els sabers de diferents matèries amb enfocament competencial
  • Integració dels aprenentatges amb dedicació d’una part de l’horari lectiu a la realització de projectes transversals significatius i rellevants
  • Organització dels dos primers cursos de l ‘etapa de manera que els docents amb una deguda capacitació imparteixen més d’una matèria o un àmbit integrador al mateix grup d’alumnes
  • L ‘aprenentatge de les llengües es planteja des d ‘una perspectiva competencial i globalitzadora a través d’aprenentatges integrats de llengües amb els continguts (AICLE)
  • Foment de l ‘adquisició de les competències digitals al llarg de tota l ‘etapa.
  • Treballem per la inclusió educativa, l ‘atenció personalitzada i una bon ambient de treball que generi benestar i seguretat.
  • Es promou des de tots els àmbits la ciutadania democràtica amb voluntat d’educar persones crítiques i compromeses en la millora del seu entorn capaces d’afrontar els reptes que signifiquen els 17 ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible)

 

Concrecions organitzatives

 

  • 1r ESO: agrupacions de 22 alumnes en totes les matèries. Grups reduïts (hores B ) en  ciències de la natura i llengua anglesa.
  • 2n i 3r ESO: agrupacions de 24 alumnes totes les matèries. Grups de 12 alumnes (hores B) en llengua anglesa i ciències de la natura.
  • Aplicació de la metodologia AICLE (Aprenentatge integrat de llengua anglesa i continguts no lingüístics) i PBL (Project Based Learning) i la utilització de l’anglès com a llengua vehicular.
  • Oferta de segona llengua estrangera en tots els cursos (francès i alemany)
  • Optatives interdisciplinars on es treballa amb la metodologia de projectes o reptes com teatre, cultura audiovisual, petites investigacions al laboratori.
  • Foment de la llengua anglesa amb oferta de matèries optatives en anglès com Songs and theatre, Earth detective, Solar Energy, Culture of the world, etc.
  • Treball per projectes interdisciplinar (àmbit matemàtic, social i ciències de la naturalesa) emprant l’anglès com llengua vehicular.
  • Participació en el projecte internacional Erasmus Plus amb intercanvis amb centres d’Europa (Alemanya)
  • Participació en el projecte e-Twinning fomentant intercanvis amb centres de francesos i el foment de la llengua francesa.
  • Sortida de cohesió a 1r d’ESO de tres dies al llarg del primer trimestre.

 

Organització del currículum de 1r a 3r  d’ESO (provisional a concretar amb el nou Decret de currículum de 2022)

MATÈRIES DE 1r a 3r d’ESO Oferta h/setmana per curs
Llengua catalana i literatura Present a tots els cursos 2-3
Llengua castellana i literatura Present a tots els cursos 2-3
Matemàtiques Present a tots els cursos 3-4
Llengües estrangeres – Anglès Present a tots els cursos 2-3
Educació física Present a tots els cursos 2
Geografia i història Present a tots els cursos 2
Religió Present a tots els cursos 1
Tutoria Present a tots els cursos 1
BG  /FQ En cada curs como a mínim una 2
EP Visual i Audiovisual/ Música En cada curs como a mínim una 2
Tecnologia i digitalització En almenys 1 dels tres cursos 1-3*
Educació en valors ètics i cívics En almenys 1 dels tres cursos 1
OPTATIVA: 2a llengua estrangera Present a tots els cursos 2
OPTATIVA: Robòtica En almenys 1 dels tres cursos 2
OPTATIVA: Cultura clàssica En almenys 1 dels tres cursos 2
Treball  de síntesi Present a tots els cursos
HORES GESTIÓ AUTÒNOMA 5
HORES TOTAL CURS 30

Oferta de matèries optatives de 1r a 3r de d’ESO

CURS MATÈRIES OPTATIVES  (3 h/setmana)
1r ESO 2a llengua estrangera: Francès / Alemany Robòtica Teatre People and Culture of the World Anem al laboratori
2n ESO 2a llengua estrangera: Francès / Alemany Taller de Tecnologia Cultura Clàssica Earth detective Història i cinema
3r ESO 2a llengua estrangera: Francès / Alemany Programació:

Lego First League

Periodisme i cultura audiovisual Sings and Theatre Economia i orientació

Organització del currículum de 4t d’ESO (provisional a concretar amb el nou Decret de currículum de 2022)

4t ESO
Llengua catalana i literatura 2-3
Llengua castellana i literatura 2-3
Llengües estrangeres – Anglès 2-3
Matemàtiques 3-4
Geografia i història 2
Educació física 2
Religió o cultura i valors ètics 1
Matèries específiques 6(3×2)/9(3×3)
Tutoria 1
Projecte de recerca/servei comunitari
HORES GESTIÓ AUTÒNOMA 6/3
Total 30 h

 

 

 

PROPOSTA ITINERARIS 4t ESO

ITINERARIS 4t ESO

MATÈRIES OPTATIVES  (3 h/setmana)
CIENTÍFIC Biologia i geologia Física i Química Digitalització/2a llengua
TECNOLÒGIC Física i química Tecnologia Digitalització/2a llengua
SOCIAL Economia i Emprenedoria Formació i orientació personal i professional Digitalització/2a llengua
HUMANÍSTIC Llatí Expressió artística/Música Formació i orientació personal i professional /2a llengua