ESO (Educació Secundària Obligatòria)
L’ ESO té caràcter obligatori i comprèn quatre cursos acadèmics que es cursen normalment entre els dotze i setze anys. El quart curs té complementàriament caràcter orientador, tant per als estudis posteriors com per a la integració a la vida laboral. En aquesta etapa educativa es consoliden les competències bàsiques, es realitzen nous aprenentatges i es cimenten les bases per una formació basada en l’autonomia personal que permeti l’aprenentatge posterior, en la responsabilitat, en la solidaritat, en la participació i en la capacitat d’adquirir compromisos individuals i col·lectius.
Bases del nostre model educatiu
- Mètodes que tinguin en compte els diferents ritmes d’aprenentatge
- Currículum competencial cap un tipus d’aprenentatge profund i funcional de forma que allò que s’ aprèn es pot utilitzar en entorns diversos i perdura al llarg del temps
- Aprenentatge a partir de contextos, projectes, reptes o circumstàncies del món real que entrellacen els sabers de diferents matèries amb enfocament competencial
- Integració dels aprenentatges amb dedicació d’una part de l’horari lectiu a la realització de projectes transversals significatius i rellevants
- Organització dels dos primers cursos de l ‘etapa de manera que els docents amb una deguda capacitació imparteixen més d’una matèria o un àmbit integrador al mateix grup d’alumnes
- L ‘aprenentatge de les llengües es planteja des d ‘una perspectiva competencial i globalitzadora a través d’aprenentatges integrats de llengües amb els continguts (AICLE)
- Foment de l ‘adquisició de les competències digitals al llarg de tota l ‘etapa.
- Treballem per la inclusió educativa, l ‘atenció personalitzada i una bon ambient de treball que generi benestar i seguretat.
- Es promou des de tots els àmbits la ciutadania democràtica amb voluntat d’educar persones crítiques i compromeses en la millora del seu entorn capaces d’afrontar els reptes que signifiquen els 17 ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible)
Concrecions organitzatives
- 1r ESO: agrupacions de 22 alumnes en totes les matèries. Grups reduïts (hores B ) en ciències de la natura i llengua anglesa.
- 2n i 3r ESO: agrupacions de 24 alumnes totes les matèries. Grups de 12 alumnes (hores B) en llengua anglesa i ciències de la natura.
- Aplicació de la metodologia AICLE (Aprenentatge integrat de llengua anglesa i continguts no lingüístics) i PBL (Project Based Learning) i la utilització de l’anglès com a llengua vehicular.
- Oferta de segona llengua estrangera en tots els cursos (francès i alemany)
- Optatives interdisciplinars on es treballa amb la metodologia de projectes o reptes com teatre, cultura audiovisual, petites investigacions al laboratori.
- Foment de la llengua anglesa amb oferta de matèries optatives en anglès com Songs and theatre, Earth detective, Solar Energy, Culture of the world, etc.
- Treball per projectes interdisciplinar (àmbit matemàtic, social i ciències de la naturalesa) emprant l’anglès com llengua vehicular.
- Participació en el projecte internacional Erasmus Plus amb intercanvis amb centres d’Europa (Alemanya)
- Participació en el projecte e-Twinning fomentant intercanvis amb centres de francesos i el foment de la llengua francesa.
- Sortida de cohesió a 1r d’ESO de tres dies al llarg del primer trimestre.
Organització del currículum de 1r a 3r d’ESO (provisional a concretar amb el nou Decret de currículum de 2022)
MATÈRIES DE 1r a 3r d’ESO | Oferta | h/setmana per curs |
Llengua catalana i literatura | Present a tots els cursos | 2-3 |
Llengua castellana i literatura | Present a tots els cursos | 2-3 |
Matemàtiques | Present a tots els cursos | 3-4 |
Llengües estrangeres – Anglès | Present a tots els cursos | 2-3 |
Educació física | Present a tots els cursos | 2 |
Geografia i història | Present a tots els cursos | 2 |
Religió | Present a tots els cursos | 1 |
Tutoria | Present a tots els cursos | 1 |
BG /FQ | En cada curs como a mínim una | 2 |
EP Visual i Audiovisual/ Música | En cada curs como a mínim una | 2 |
Tecnologia i digitalització | En almenys 1 dels tres cursos | 1-3* |
Educació en valors ètics i cívics | En almenys 1 dels tres cursos | 1 |
OPTATIVA: 2a llengua estrangera | Present a tots els cursos | 2 |
OPTATIVA: Robòtica | En almenys 1 dels tres cursos | 2 |
OPTATIVA: Cultura clàssica | En almenys 1 dels tres cursos | 2 |
Treball de síntesi | Present a tots els cursos | |
HORES GESTIÓ AUTÒNOMA | 5 | |
HORES TOTAL CURS | 30 |
Oferta de matèries optatives de 1r a 3r de d’ESO
CURS | MATÈRIES OPTATIVES (3 h/setmana) | ||||
1r ESO | 2a llengua estrangera: Francès / Alemany | Robòtica | Teatre | People and Culture of the World | Anem al laboratori |
2n ESO | 2a llengua estrangera: Francès / Alemany | Taller de Tecnologia | Cultura Clàssica | Earth detective | Història i cinema |
3r ESO | 2a llengua estrangera: Francès / Alemany | Programació:
Lego First League |
Periodisme i cultura audiovisual | Sings and Theatre | Economia i orientació |
Organització del currículum de 4t d’ESO (provisional a concretar amb el nou Decret de currículum de 2022)
4t ESO | |
Llengua catalana i literatura | 2-3 |
Llengua castellana i literatura | 2-3 |
Llengües estrangeres – Anglès | 2-3 |
Matemàtiques | 3-4 |
Geografia i història | 2 |
Educació física | 2 |
Religió o cultura i valors ètics | 1 |
Matèries específiques | 6(3×2)/9(3×3) |
Tutoria | 1 |
Projecte de recerca/servei comunitari | |
HORES GESTIÓ AUTÒNOMA | 6/3 |
Total | 30 h |
PROPOSTA ITINERARIS 4t ESO
ITINERARIS 4t ESO |
MATÈRIES OPTATIVES (3 h/setmana) | ||
CIENTÍFIC | Biologia i geologia | Física i Química | Digitalització/2a llengua |
TECNOLÒGIC | Física i química | Tecnologia | Digitalització/2a llengua |
SOCIAL | Economia i Emprenedoria | Formació i orientació personal i professional | Digitalització/2a llengua |
HUMANÍSTIC | Llatí | Expressió artística/Música | Formació i orientació personal i professional /2a llengua
|