INSTITUT JOAN AMIGÓ: NOU CURS, NOUS REPTES

Arriba el setembre i amb ell el retorn a les nostres rutines familiars. Un any més, l’inici de les classes al nostre centre comença amb la jornada d’acollida on l’alumnat que arriba nou es comença a familiaritzar amb les instal·lacions i la comunitat educativa.  La dinàmica de grup és especialment important a primer d’ESO on es trobaran alumnes de diferents centres de primària i poblacions. El nostre objectiu principal és el de formar, ensenyar i aconseguir que l’alumnat pugui afrontar amb garanties el futur sent competent i hàbil tan curricularment com de manera interpersonal, social i afectiva sent capaç d’utilitzar els recursos que es trobin al seu abast.

Enguany  és el segon any de desplegament de la LOMCE.  Els canvis a l’ESO es produeixen a primer i tercer reforçant les matemàtiques, l’anglès i la introducció d’una matèria alternativa a la religió anomenada “Cultura i valors ètics”.   Tanmateix, a l’Institut Joan Amigó hem iniciat una millora en el nostre Pla de Lectura que consisteix en dedicar 25 minuts cada dia a llegir, de manera lúdica i individual, un llibre que els mateixos alumnes han escollit. “No és un rotllo la lectura”  vol impulsar l’hàbit lector, fomentar la comprensió lectora per poder desenvolupar la capacitat de dialogar i argumentar amb la finalitat de millorar les competències comunicatives, afavorir l’estudi i la comprensió del currículum.

La nostra oferta educativa s’ha consolidat amb el Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Sistemes Microinformàtics i Xarxes. Enguany és el sisè curs que està en funcionament i en millora constant; aquest curs, per tal d’adequar la formació al món actual, s’introdueix la formació bàsica en creació d’aplicacions mòbils. A més, s’intenta donar als alumnes les eines necessàries per poder ser uns futurs bons informàtics.

La Comunitat Educativa i el Personal d’Administració i Serveis dóna la benvinguda a tot l’alumnat i a les seves famílies desitjant-los una bona estada a l’institut plena de bones experiències.