Xerrada internet segura a l’Institut Joan Amigó i Callau

En aquests temps en el que les xarxes socials ocupen un lloc tan important de les nostres vides, fer-ne un bon ús és fonamental.

Aquesta setmana i la passada ens ha visitat un representant dels Mossos d’Esquadra per parlar dels problemes als que ens exposem quan compartim dades i imatges a través d’internet.

El Raúl ha parlat amb l’alumnat de les bondats de les xarxes socials però també dels perills que comporten: què són els drets d’imatge especialment en el cas dels menors d’edat, quina informació podem estar donant a desconeguts sense adonarnos, com podem ser víctimes del ciberbullying, com podem ser enganyats per persones que es fan passar per qui no són.

Però també vam parlar dels casos en que un mal ús de la informació de que disposem ens pot fer cometre delictes: quan publiquem la imatge d’un company sense autorització, quan fem bromes de mal gust i les pugem a la la xarxa.

Ens ha recordat que hem de ser vigilants i responsables en la utilització d’internet i que si arribem a veure’ns en problemes, cal denunciar i buscar ajut.

Amb una conversa molt propera i una gran participació per part de l’alumnat, que ha posat de manifest que el tema interessa i molt, ens hem apropat amb una altra mirada a un dels gestos més comuns del nostre dia a dia: comunicar-nos a través de les xarxes.