Premiats els guanyadors del Concurs de Llegendes

El passat 13 de juny es van repartir els obsequis amb què s’han premiat els guanyadors i guanyadores dels taller-concurs de llegendes que l’alumnat de 4t d’ESO va organitzar per la Diada de Sant Jordi.

Els treballs presentats a concurs consistien en l’adaptació d’una llegenda tradicional per tal d’adequar-la a la realitat contemporània. Així, l’alumnat partia de la lectura de la Llegenda de Sant Jordi de Joan Amades i de la Llegenda del Matrimoni, popular de Vimbodí i Poblet. A continuació es feia el treball en grups d’adaptació de les circumstàncies, tot mantenint-ne la trama.

L’alumnat de 3r ESO Gamma, se’l va obsequiar amb un bolígraf per a cadascú perquè, tot i que no van presentar la seva llegenda a concurs, sí que la va interpretar amb molt d’encert el mateix dia de Sant Jordi.

S’ha de dir que els resultats van ser ben originals i divertits.

Aquí teniu la llista de guanyadors i guanyadores. Podeu llegir aquestes llegendes en aquest enllaç del blog de la biblioteca.

1r ESO Alfa: “La llegenda de Tina i Georgina”, de P.C, L.G., È.R., M.S. i I.V.
1r ESO Beta: “La princesa Pancràcia, la més dolenta” d’I.C., À.C., I.J,, L.L i M.N.

2n ESO Alfa: “El cani i el Brian”, de V, P i L
2n ESO Beta: “El matrimoni”, de R, J i N
2n ESO  Gamma: “Llegenda de Sant Jordi”, d’E, C i A

3r ESO Alfa: “Un Sant Jordi a la ciutat”, de J.B., S.C, A.Ò.a i M.V.
3r ESO Beta: “Sant Jordi en temps de pandèmia”, de M.F., J.Ò., E.P. i G.R.
3r ESO Beta: “La dona pudenta i el roser”, d’ A.C., A.d.C i I.P