TALLER D’EDUCACIÓ FINANCERA

Professora de Matemàtiques de l’Institut Joan Amigó

La Generalitat de Catalunya, en col·laboració amb diferents entitats financeres i dins del programa “Educació Financera a les Escoles de Catalunya” ha engegat uns tallers dirigits a l’alumnat de 4rt d’ESO

que consten de sis sessions d’una hora de duració .L’ objectiu principal es dotar als estudiants de les competències necessàries per gestionar els estalvis, evitar sobre-endeutaments, i millorar els seus coneixements sobre el funcionament del sistema financer. Les sessions es realitzaran de forma molt pràctica, amb exemples extrets de la vida quotidiana i la participació activa de l’alumnat, que aprendrà a fer un pressupost d’estalvi, a interpretar una nòmina, saber fer inversions intel·ligents i aprendre a informar-se abans de iniciar qualsevol iniciativa econòmica.

Apropar l’activitat bancària i financera a la ciutadania ajuda a involucrar-la en el seu propi procés d’aprenentatge de la matèria millorant l’estalvi i la gestió d’actius. Les persones que els imparteixen estan vinculats a aquest sector, són voluntaris i han rebut una formació específica per apropar l’economia als coneixements dels quals parteixen els alumnes de 4rt d’ESO.