La contaminació en temps de coronavirus

Aquest fragment sobre el reportatge “La contaminació en temps de coronavirus” ens mostra les conseqüències de costums i hàbits humans que han causat i causen un impacte enorme en el medi ambient. Amb petites i simples accions podem millorar l’estat del nostre planeta, hem de ser conscients que no tenim un planeta “B”, no tenim cap recanvi, estem exhaurit els seus recursos i cal continuar preservant-lo. Entre tots i totes, ho podem aconseguir.
Per cert, podria ser que una de les protagonistes d’aquest reportatge us resulti coneguda…

LLIURAMENT DE PREMIS DEL CONCURS DE FOTOGRAFIA MATEMÀTICA

Aquests dies hem lliurat els premis als guanyadors del concurs de fotografia matemàtica que va organitzar el Departament de Matemàtiques el curs passat i que, a causa del confinament, no vam poder dur a terme a finals de l’any passat. Els guanyadors han estat Josep Casas, Nicolàs Martín, Pablo Periz, Izan Roca, Yaiza Rojo, Alexandra Ferrer, Ewan Navarro i la professora Laura martos. A més a més de tenir una nota més alta a la matèria de matemàtiques, els hem donat un val per una botiga de material escolar. Us animem a tornar a participar a la convocatòria d’enguany, és una bona manera de fomentar la vostra creativitat i aconseguir més bona nota en matemàtiques!!!! Enhorabona a tots!!!!

Teachers’ day

We talked about good qualities of our teachers. We ended up with the conclusion that every single teacher has different good qualities but nearly every teacher is as good as the rest.

Oscar Martínez

Actualització dels símptomes de la Covid-19

TAULA DE SÍMPTOMES MÉS FREQÜENTS DE LA COVID-19

• Febre o febrícula 37,5ºC
  • Tos
  • Dificultat per a respirar
  • Mal de coll*
  • Refredat nasal*
  • Fatiga, dolors musculars i/o mal de cap
  • Mal de panxa amb vòmits o diarrea
  • Pérdua d’olfacte o gust

*El mal de coll i el refredat nasal (amb o sense mocs) són molt habituals en infants i només s’haurien de considerar símptomes potencials de COVID-19 quan també hi ha febre o altres manifestacions de la llista.

14 de setembre: Presentació de curs 2020-2021

ATENCIÓ FAMÍLIES!

Us recordem que el proper dilluns 14 de setembre fem la presentació del curs amb els tutors/es dels vostres fills/s:

09.00 – 10.30: 1r ESO

11.00 – 12.00: 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r i 2n BAT i Cicles Mitjans

Tots els alumnes d’ESO es dirigiran al pati quan entrin, mentre que els de batxillerat i cicles formatius aniran directament a les seves aules. Tot el professorat responsable de l’acollida us aniran indicant què heu de fer en tot moment. I recordeu: TOTS AMB MASCARETA!!!

També us informem de l’horari de bus per aquest dia 14:

AUTOBÚS LA PLANA:

• 1r ESO: Anada: recollida a la parada a les 8:35 h /  Tornada: recollida als instituts a les 10:40 h
  • Resta de cursos: Anada: recollida a la parada a les 10:05 h / Tornada: recollida als instituts a les 12:10 h

AUTOBUSOS LA PINEDA:

• 1r ESO: Anada: recollida a la 1ª parada a les 8:30 h / Tornada: recollida als instituts a les 10:40 h
  • Resta de cursos: Anada: recollida a la 1ª parada a les 10:05 h / Tornada: recollida als instituts a les 12:10 h

Molt bon inici de curs a tothom!!

Informacions d’inici de curs

MOLTÍSSIMES GRÀCIES FAMÍLIES!

US ESTEM MOLT AGRAÏTS PER HAVER ASSISTIT A LA NOSTRA PRIMERA REUNIÓ VIRTUAL AMB LES FAMÍLIES D’ALUMNES DE 1R D’ESO. ESPEREM HAVER RESOLT TOTS ELS VOSTRES DUBTES. US ADJUNTEM AQUÍ LA INFORMACIÓ QUE HEM DONAT PER SI NO HI HEU POGUT ASSISTIR. JA SABEU QUE PER QUALSEVOL DUBTE ENS PODEU TRUCAR O FER UN MAIL AL CENTRE. SEGUIM EN CONTACTE!

EQUIP DIRECTIU

INFORMACIONS D’INICI DE CURS

– BEQUES NEE

Ajuts per alumnes d’ESO amb necessitats específiques de suport educatiu.

S’ha d’emplenar el model a la següent adreça:

Termini de presentació fins el 30 de setembre de 2020.

– BEQUES BATXILLERAT I CICLES FORMATIUS

Termini de presentació: fins l’1d’octubre de 2020.

Per sol·licitar la beca s’ha d’accedir al servei en línia del Ministeri d’Educació:

– Llibres de text i material escolar

(Instruccions pagament llicència digital Teide)

– ecoBooks:

Us recordem que, des d’aquest curs, s’ha creat una plana web amb el servei que Iddink presta a les famílies i estudiants del nostre centre en la següent adreça:

Totes les comandes fetes son processades i enviades en un termini de 48 hores laborables….

i recordeu que Iddink dona servei al llarg de tot el curs!

Por, fam, memòria

“Por, fam, memòria” és el documental realitzat per quatre alumnes de l’Institut Ramon Barbat: Aida Arjona, Andrea Crespo, Irma Díaz i Rut Ulrich. Basant-se en la memòria dels seus avis i àvies, en documentació audiovisual i en bibliografia, ens situen en plena 2ª República, Guerra Civil i Postguerra espanyola viscuda arreu de diverses poblacions del territori.
Ja fa dos anys que aquestes alumnes van realitzar aquest projecte, amb l’ajuda de la professora Marisa Rodríguez i el seu professor en pràctiques i ex-alumne del nostre centre, Ginés Puente. El documental s’havia d’emetre en streaming en un acte de la Festa Major, que com sabeu, s’ha hagut de cancel.lar, i és per això que us el deixem aquí per si el voleu visualitzar. Enhorabona!!