UN CLAUSTRE MOLT EMOTIU

Avui el Ramon Barbat ha fet un dels claustres més emotius de la seva història. Ens hem acomiadat de cinc professors que es jubilen enguany: Marisol Próspero, Mª del Carme Solé, Soledad Lombardero, Jovita Gordo i Adolf Quetcuti. Malgrat no haver pogut dir-nos adéu amb una abraçada, hem intentat fer-los saber que el Ramon Barbat no serà le mateix sense ells i que els enyorarem moltíssim.

Ara toca gaudir d’una nova etapa. Us desitgem tota la felicitat del món! Mai us oblidarem…

MÉS GRADUACIONS

Aquests darrers dies hem seguit celebrant les nostres graduacions virtuals. El passat divendres per la tarda la dels nostres cicles i ahir dilluns les dels grups de 4t d’ESO i Aula Oberta. Els alumnes van tenir l’oportunitat d’agrair als professors tot els seu esforç i dedicació, i també els professors vam agrair als alumnes tot el que ells ens han ensenyat al llarg d’aquests anys, perquè l’ensenyament ha estat i sempre és recíproc.

Vam aprofitar també per donar els diplomes als millors expedients de 4t d’ESO.

Us desitgem molta sort i que gaudiu d’unes merescudes vacances!!

GRADUACIÓ 2N DE BATXILLERAT

Aquest matí hem dut a terme l’acte de graduació amb els alumnes de 2n de Batxillerat. Malgrat no haver pogut fer la nostra tradicional graduació de forma presencial, ha estat un acte molt emotiu on tant els alumnes com el professorat ens hem pogut acomiadar dient-nos paraules que ens han sortit del cor.

Sou una promoció EXCEPCIONAL en tots els sentits. Us enyorarem molt i sempre tindreu les portes obertes al Ramon Barbat i a les nostres vides.

Aquí podeu veure el muntatge fotogràfic que us hem preparat amb tota la il·lusió del món:

En aquest enllaç podeu llegir un missatge que ens ha fet arribar un company vostre.

Molta sort a tots!!

Thank you Laura

This academic year has been really special for the Foreign Languages Department because we have had the pleasure to count on the help of Laura Van Der Meulen, an Australian assistant teacher.

Laura has helped our students develop and improve their speaking skills through games, language competitions, debates and chats. She has also taken part in some CLIL sessions (content subjects in English) like maths or science, providing the teacher with a model for pronunciation and vocabulary. It has been a delight to see the involvement of our pupils in her sessions and we are very grateful for her energy, commitment and positiveness, which have greatly encouraged the students.

In the following link you can listen to two 2nd ESO students, Óscar Martínez and Valentín Claret, interviewing Laura. You will find out the reasons why she came to Catalunya or she became an assistant teacher and you can also learn about the differences between the Australian and the Catalan educational systems:

ELABOREM HIDROGEL A CASA

El departament de Ciències de la Naturalesa ha proposat a l’últim projecte l’elaboració d’un gel hidroalcohòlic i els nostres alumnes ens han fet arribar les fotos i vídeos de les seves preparacions. A continuació podeu veure les fotografies rebudes i els alumnes Salim Kharraz i Joan Pérez ens expliquem com fer l’hidrogel i com utilitzar-lo per desinfectar-nos les mans.

Moltes Felicitats a tots.

The Lion Sleeps Tonight

Els alumnes de 2n d’ESO hem gravat aquesta cançó des de casa confinats. Esperem que us agradi.

L’any 1939 un home anomenat Solomon Linda i el seu grup The Evening Birds, van anar a un estudi de gravació a Johannesburg i van gravar la cançó Mbube, que en zulú vol dir lleó. Li van vendre al propietari de l’estudi per deu xílings. La cançó va ser un èxit, primer a Sud-àfrica i després a tot el món.

Aquesta cançó la canten els indis navajo o els nens al Japó. L’han gravat artistes com Peete Seeger amb la banda The Weavers, amb el nom de Wimoweh. El grup The Tokens la va gravar amb el nom de The Lion Sleeps Tonight. També l’han gravat altres grups i artistes com R.E.M., Glen Campbell o Brian Eno. Hollywood l’ha posat a pel·lícules com Ace Ventura o El Rei Lleó. La cançó ha generat molts beneficis econòmics.

Però Solomon Linda mai va rebre cap pagament per drets d’autor i va morir tan pobre que la seva vídua no es va poder permetre ni una làpida per a la seva tomba, i la seva filla va morir de la sida sense rebre cap atenció mèdica.

Finalment el 2006 després d’un judici, es va reconèixer Solomon Linda com autor de la cançó i les filles i nets van poder col·locar el nom a la tomba del zulú autor de la melodia més famosa que ha sortit mai d’Àfrica.

Enhorabona Jénnifer!!!

La nostra alumna Jénnifer Panebianco segueix creixent en la seva carrera professional. Amb tan sols quinze anys ha estat seleccionada per cursar els seus estudis i seguir la seva formació musical a l’Escola Superior de Música Reina Sofia, un dels centres més prestigiosos en l’àmbit internacional musical.

La Jennifer porta captivant el públic internacional des de ben petita; amb només 10 anys ja acumulava més de 10 primers premis en concursos internacionals en països com França, Itàlia, Grècia, Eslovènia, Anglaterra, República Txeca i Rússia i multitudinàries gires per Àsia. Ara comença una nova etapa en la seva ja increïble carrera com a artista.

La Jénnifer ha compartit cartell amb artistes de la talla de Monserrat Caballé, Gloria GaynorRaphael, David Bisbal entre d’altres i ha gravat per a televisions a Europa i Àsia. Ara ha hagut d’ajornar gires a Itàlia, França i Corea del Sud a causa de la COVID-19, però el seu treball constant ha fet que, després de passar unes proves d’allò més exigents, hagi estat escollida entre aspirants de tot el món, per continuar els seus estudis musicals a la reconeguda Escola Superior de Música Reina Sofia.

Moltíssimes felicitats Jénnifer!!!

Aguantarem

Aquesta activitat musical va ser proposada durant confinament als alumnes de 3r. Canten, ballen i acompanyen amb ritmes la cover Aguantarem.