PREMIS ALS TREBALLS DE RECERCA DE BATXILLERAT DINS L’ÀMBIT DE LA QUÍMICA

La Societat Catalana de Química ha concedit a l’alumna Natàlia Torredemé  Paez de 2n de batxillerat una estada científica al centre de recerca: Institut Català d’Investigació Química (ICIQ) pel seu treball “La vida és química: sabons i detergents”, tutoritzat per la professora Jovita Gordo.En el treball es fa un estudi teòric de la diferència que hi ha entre sabó i detergent, la part pràctica ha estat l’avaluació d’algunes propietats de sabons segons l’àcid gras utilitzat.L’entrega de premis es va realitzar el passat dimecres dia 15 de maig a l’IEC ( l’Institut d’Estudis Catalans).… Llegeix més»

Violència 0

Des de Cultura i Valors ètics a 1r d’ESO, enguany hem treballat per mitjà de petits vídeos alguns temes com els prejudicis-discriminacions i també les desigualtats de gènere amb els micro-masclismes. Els vídeos han estat dissenyats i realitzats pel propi alumnat treballant de forma cooperativa i amb els seus propis mòbils. Vet aquí una selecció dels que han quedat millor. Ho hem passat molt bé i hem aprés engrescant-nos!

Realitzen: Marvin Mosquera, Moisés Bejarano, Óscar Pons. Actuen: Oscar Pons, Mariona Sola

Realitzen: Ariadne Cantos, Mariona Sola, Naiara Ahumada. Actuen: Ariadne, Mariona, Naiara, Moisés Bejaran

Realitzen i actuen: Noa Mañas, Nadine Meda, Ismael Elofir, Cristina Domingo, Kevin Linares, Aroa López, Guillermo Medina.

EXPERIÈNCIES MATEMÀTIQUES

Durant el mes de maig l’alumnat de 1r i 2n d’ESO visita l’exposició itinerant “Experiències Matemàtiques” amb l’objectiu de treballar de manera lúdica i manipulativa els conceptes apresos a l’aula durant el curs.… Llegeix més»

CONSTRUIM ROBOTS

Els alumnes de 4t d’ESO de l’optativa d’Informàtica estan construint robots amb diferents habilitats. Tenim robots que saben ballar, d’altres que eviten els obstacles, robots controlats pels mòbils i fins i tot robots que saben jugar a vídeojocs.

LES EMOCIONS I LES SEVES EMOTICONES

Els alumnes de 2n d’ESO han estat treballant les emocions realitzant un mural representat per les emoticones que ells mateixos han dibuixat.
Saber què és una emoció, poder-la identificar i a més, saber a quina correspon és una gran tasca!
Per aquest motiu, un aprenentatge acompanyat d’un… Llegeix més»

FLASHMOB – SANT JORDI

Van celebrar el dia de Sant Jordi al centre fent moltes activitats: Picalletres, Superkahoots, manualitats, venda de roses, anar al cinema i un Flahsmod, on van participar tots els alumnes de l’ESO.
Aquí podeu veure, també, una foto de com assajaven els alumnes de 4t D.

El alumno Anton Forniés ganador del “Linguatest”

La Universitat Rovira i Virgili ha organizado el Linguatest, un concurso de lengua castellana dirigido a alumnos de 2º de bachillerato con el propósito de facilitar la preparación de las pruebas PAU.

Nuestro alumno Anton Forniés Mariné ha sido ganador y ha recibido como obsequio una tableta electrónica y un certificado.

Este concurso se realizó el día 25 de abril y han participado un total de 127 alumnos de 9 institutos de la provincia de Tarragona.

¡Felicidades, Anton!… Llegeix més»

EL QUIJOTE, LIBRO UNIVERSAL

Esta semana, con motivo de la festividad de Sant Jordi, hemos realizado diversas actividades en nuestro Instituto. En 1º de ESO nos hemos acercado a la figura de Cervantes y hemos conocido más de cerca El Quijote. De este libro universal se han hecho multitud de ediciones diferentes y nosotros hemos disfrutado, tanto de una edición monumental, como de un Quijote en miniatura. Aunque parezca mentira y a pesar del diferente tamaño, ¡encontramos las mismas palabras en las dos ediciones!

Hemos conocido también la evolución de la pluma como utensilio para escribir, desde una pluma semejante a la que pudo utilizar Cervantes en su época, pasando por la pluma estilográfica y llegando al bolígrafo actual. Aunque las plumas son muy bonitas, hemos decidido que preferimos los bolígrafos del s. XXI.

Para que alumnos de otras nacionalidades también disfruten de este libro conocido por todos, se les ha facilitado el primer capítulo en su lengua materna. Ha sido una experiencia entrañable oír El Quijote  traducido al chino, árabe, inglés, búlgaro, gallego y francés.… Llegeix més»