Segueix-nos al nostre canal de Telegram

EL CENTRE ROMAN TANCAT PER VACANCES

DEL 31 DE JULIOL AL 28 D’AGOST.

BON ESTIU!

INFORMACIONS DE FI DE CURS

– Preinscripció Cicles Formatius:

Alumnes assignats al centre amb indicació de la primera petició:

CFPS IMAO – Manteniment d’instal·lacions tèrmiques i de fluids

CFPM CM10 – Activitats comercials

– Llibres de text i material escolar

(Instruccions pagament llicència digital Teide)

– Deures d’estiu

– Recomanacions per a l’estiu

– Informació sobre els eco-books

Recollida de llibres ecoBooks

Por, fam, memòria

“Por, fam, memòria” és el documental realitzat per quatre alumnes de l’Institut Ramon Barbat: Aida Arjona, Andrea Crespo, Irma Díaz i Rut Ulrich. Basant-se en la memòria dels seus avis i àvies, en documentació audiovisual i en bibliografia, ens situen en plena 2ª República, Guerra Civil i Postguerra espanyola viscuda arreu de diverses poblacions del territori.
Ja fa dos anys que aquestes alumnes van realitzar aquest projecte, amb l’ajuda de la professora Marisa Rodríguez i el seu professor en pràctiques i ex-alumne del nostre centre, Ginés Puente. El documental s’havia d’emetre en streaming en un acte de la Festa Major, que com sabeu, s’ha hagut de cancel.lar, i és per això que us el deixem aquí per si el voleu visualitzar. Enhorabona!!

Concurs de pintura ràpida

Una de les coses bones que ens ha portat el confinament és que hem descobert unes grans aptituds creatives en molts de vosaltres. Per això us animem que participeu en el proper Concurs de pintura ràpida que organitza  la Secció d’Art de l’Agrupació Cultural de Vila-seca i que es realitzarà al nostre municipi el dia 2 d’agost.

Segons l’edat podeu participar en la categoria Juvenil d’11 a 14 anys o en la categoria Juvenil de 15 a 17 anys.

Animeu-vos a participar i recordeu que les preinscripcions s’han de realitzar abans del 25 de juliol enviant un correu a sec.art.vilaseca@gmail.com

Podeu trobar més informació de les bases del concurs a l’enllaç: https://www.facebook.com/1907758779438507/posts/2632272390320472/?sfnsn=scwspmo&extid=MMuYg4BpVPGqJlKj

UN CLAUSTRE MOLT EMOTIU

Avui el Ramon Barbat ha fet un dels claustres més emotius de la seva història. Ens hem acomiadat de cinc professors que es jubilen enguany: Marisol Próspero, Mª del Carme Solé, Soledad Lombardero, Jovita Gordo i Adolf Quetcuti. Malgrat no haver pogut dir-nos adéu amb una abraçada, hem intentat fer-los saber que el Ramon Barbat no serà le mateix sense ells i que els enyorarem moltíssim.

Ara toca gaudir d’una nova etapa. Us desitgem tota la felicitat del món! Mai us oblidarem…

MÉS GRADUACIONS

Aquests darrers dies hem seguit celebrant les nostres graduacions virtuals. El passat divendres per la tarda la dels nostres cicles i ahir dilluns les dels grups de 4t d’ESO i Aula Oberta. Els alumnes van tenir l’oportunitat d’agrair als professors tot els seu esforç i dedicació, i també els professors vam agrair als alumnes tot el que ells ens han ensenyat al llarg d’aquests anys, perquè l’ensenyament ha estat i sempre és recíproc.

Vam aprofitar també per donar els diplomes als millors expedients de 4t d’ESO.

Us desitgem molta sort i que gaudiu d’unes merescudes vacances!!

GRADUACIÓ 2N DE BATXILLERAT

Aquest matí hem dut a terme l’acte de graduació amb els alumnes de 2n de Batxillerat. Malgrat no haver pogut fer la nostra tradicional graduació de forma presencial, ha estat un acte molt emotiu on tant els alumnes com el professorat ens hem pogut acomiadar dient-nos paraules que ens han sortit del cor.

Sou una promoció EXCEPCIONAL en tots els sentits. Us enyorarem molt i sempre tindreu les portes obertes al Ramon Barbat i a les nostres vides.

Aquí podeu veure el muntatge fotogràfic que us hem preparat amb tota la il·lusió del món:

En aquest enllaç podeu llegir un missatge que ens ha fet arribar un company vostre.

Molta sort a tots!!

Thank you Laura

This academic year has been really special for the Foreign Languages Department because we have had the pleasure to count on the help of Laura Van Der Meulen, an Australian assistant teacher.

Laura has helped our students develop and improve their speaking skills through games, language competitions, debates and chats. She has also taken part in some CLIL sessions (content subjects in English) like maths or science, providing the teacher with a model for pronunciation and vocabulary. It has been a delight to see the involvement of our pupils in her sessions and we are very grateful for her energy, commitment and positiveness, which have greatly encouraged the students.

In the following link you can listen to two 2nd ESO students, Óscar Martínez and Valentín Claret, interviewing Laura. You will find out the reasons why she came to Catalunya or she became an assistant teacher and you can also learn about the differences between the Australian and the Catalan educational systems:

ELABOREM HIDROGEL A CASA

El departament de Ciències de la Naturalesa ha proposat a l’últim projecte l’elaboració d’un gel hidroalcohòlic i els nostres alumnes ens han fet arribar les fotos i vídeos de les seves preparacions. A continuació podeu veure les fotografies rebudes i els alumnes Salim Kharraz i Joan Pérez ens expliquem com fer l’hidrogel i com utilitzar-lo per desinfectar-nos les mans.

Moltes Felicitats a tots.