QUÈ PASSARIA SI…

Amb motiu del dia de la Dona el passat 8 de març a l’institut es va realitzar la lectura d’una de les redaccions quinzenals de castellà. El títol d’aquesta era “¿Qué pasaría si…?”
La Irene SAHUQUILLO de 2n ESO D, ha posat fil a l’agulla i… Llegeix més»

Ex-alumnes que assessoren a nivell de 4t i 2n de BAT

Els ex-alumnes Marina Díaz, Cristina Llauradó, Eloi Redon, Jofre Sugrañes i Miquel Toquero han passat pels grups de 4t d’ESO i 2n de BAT per explicar la seva experiència personal a l’hora de prendre les decisions necessàries al finalitzar una etapa acadèmica. A 4t d’ESO han parlat sobre la seva experiència a nivell de batxillerat: com relativitzar els problemes, la pressió de la selectivitat, com triar un itinerari, etc. A nivell de 2n de batxillerat han donat molt bons consells per encarar el final de curs i fer una bona selectivitat.

Moltes gràcies per tot!!! El Ramon Barbat sempre tindrà les portes obertes per a tots vosaltres!!!

Cliqueu aquí si voleu veure més fotos

LUCES DE BOHEMIA A TARRAGONA

Els alumnes de 1r de Batxillerat  han fet una sortida al teatre de Tarragona. Han gaudit de l’obra Luces de Bohemia de Ramón del Valle-Inclán. Ha estat una experiència molt enriquidora que els ha transportat a començament del segle XX i s’han adonat, mitjançant la… Llegeix més»

ADAPTACIÓ DEL MIRALL TRENCAT (MERCÈ RODOREDA)

Dijous passat, els alumnes de 2n de Batxillerat van assistir a la segona sessió teatral de la temporada. Com ja és habitual, el Bravium de Reus va acollir els nostres alumnes per a oferir-los l’adaptació de Mirall Trencat, novel·la de Mercè Rodoreda inclosa en les… Llegeix més»

QUÈ M’ESTÀ PASSANT?

Des del departament de Llengua i Literatura catalanes estem oferint la darrera setmana de febrer i la primera de març un taller adreçat als alumnes de 1r d’ESO de l’institut.
Què m’està passant? és la pregunta que ens fem quan experimentem un sentiment per primera vegada… Llegeix més»

Optativa de teatre de 3r

El passat divendres 21 de febrer, el dia del CarnaBall, els alumnes d’optativa de teatre de 3r, dirigits per la professora Belén Villares, van actuar al hall del nostre institut.

Mentre actuaven es projectava un vídeo gravat per ells, tot un homenatge al grup Queen i al seu cantant Freddie Mercury.

Practiquem les reaccions químiques al laboratori… i en anglès!!!

Els alumnes i les alumnes de 2n ESO han pogut experimentar al laboratori de Química amb diverses substàncies per a observar reaccions químiques. Els canvis de color, l’alliberament de gasos, i l’aparició de bombolles són algunes evidències de canvis químics. Els alumnes van fer la reacció de descomposició catalítica del peròxid d’hidrogen utilitzant iodur de potassi com catalitzador, van precipitar el clorur de plata com a producte final d’una reacció química i van observar com canvia de color els esbandides bucals quan s’afegeix lleixiu. A més, sempre acompanyats al laboratori de Ciències de l’auxiliar de conversa en llengua anglesa, la nostra estimada Laura van der Meulen.

UNA CAMPIONA AL NOSTRE CENTRE

L’alumna Alba G. Salvadó, de 3r d’ESO B, sempre havia jugat a futbol a les activitats extraescolars, però a l’edat de 7 anys va provar el pàdel, i a partir d’aquell moment, la seva carrera esportiva no ha parat de tenir èxits. L’entrenador Anton Rozas la va descobrir, i des del primer moment va creure que l’Alba tenia un do especial per aquest esport.

Durant aquests set anys ha tingut molts premis, però és a l’any 2019 quan obté tres dels reconeixements més importants: Campiona d’Espanya amb el Club Más Pádel de Mèrida, 4ª classificació en el Mundial 2019, “Maestra” 1ª Classificació  en el Torneig Màster de Catalunya, on es convoquen les 8 millors parelles de Catalunya i campiona per equips de Catalunya.

Actualment L’Alba s’està preparant pel Campionat Nacional per equips que es durà a terme a principis de març de 2020 a Bilbao.

Molta sort Alba!! La teva carrera esportiva és imparable!!

EL NOSTRE PRIMER CARNABALL: UN ÈXIT ROTUND!!!

El passat divendres 21 de febrer vam celebrar el Carnaval amb una festa on hi van participar alumnes i professors. Volem felicitar a tots els organitzadors pel seu èxit, i molt especialment a aquells alumnes (i també tutors) que es van esmerar en les seves disfresses i coreografies plenes de creativitat i originalitat. Tots plegats vam passar una estona divertidíssima!!!

FOTOS I VÍDEOS CLICA AQUÍ