CONEIXEM DE PRIMERA MÀ LA VIDA DELS PESCADORS

Una de les activitats que formen part del projecte “Vivim vora la Mediterrània… Com afecta les nostres vides? Influència a través dels costums, hàbits i tradicions” que realitzen els alumnes de 1r ESO, ha estat la visita a la Confraria de pescadors de Tarragona on els alumnes han pogut conèixer les principals espècies capturades pels pescadors tarragonins, les diferents arts de pesca i experimentar el procés de la subhasta del peix a la Llotja. Per acabar, hem visitat les peixateries del Mercat Central.… Llegeix més»

LA PETROQUÍMICA A TARRAGONA

Els alumnes de 3r d’ESO van anar al Complex Educatiu de Tarragona per participar en una activitat organitzada pel Camp d’Aprenentatge sobre la indústria química de la zona.

En aquesta activitat els alumnes van conèixer els processos bàsics de fabricació dels productes derivats del petroli que s’elaboren a les indústries químiques que ens envolten.

La primera part és va desenvolupar en un aula temàtica on es treballa la importància del petroli en molts dels productes que formen part de la nostra vida quotidiana. A través de maquetes i d’activitats competencials van analitzar la ubicació de les indústries petroquímiques i la complexitats en l’obtenció dels productes finals del procés.

La segona part de l’activitat els alumnes van anar van realitzar un recorregut en autocar per la zona per observar les principals indústries químiques.… Llegeix més»

AQUESTA SETMANA, PROJECTES!!

Com cada trimestre, els alumnes d’ESO dediquem una setmana a treballar per projectes. Aquesta vegada amb temàtiques tan diverses com la vida dels pescadors, la igualtat de gènere o un petit homenatge a les dones que han estat rellevants. En el cas dels alumnes de 1r d’ESO, el projecte ve acompanyat d’una molt interessant sortida a la llotja i al mercat central de Tarragona. L’ambient de treball i el bon humor, com sempre, ens acompanyen. … Llegeix més»

CERTAMEN NACIONAL DE LECTURA EN VEU ALTA

El passat 29 de març el nostre institut va estar representat en el XV Certamen Nacional de Lectura en Veu Alta de Catalunya, celebrat a Tarragona.
Hi va participar, en la modalitat de Corsaris (lectura individual de 1r cicle d’ESO), l’alumne Roger Aige, i en la… Llegeix més»

MINES DE BELLMUNT DEL PRIORAT

Els alumnes de primer van visitar la setmana passada les mines de Bellmunt del Priorat. Van fer una visita guiada a l’antiga explotació minera de plom i un tallers molt interessants sobre els minerals i el treball de la mineria.

Professors: Roberto Albalat i Laura Bonet.… Llegeix més»

MOTXILLA BIOCLIMATICA

Durant aquest mes de març, els alumnes de 2n d’ESO han estat treballant amb els instruments que formen part de la motxilla bioclimàtica. Ha estat tota una experiència, basada amb l’experimentació directa, poder saber la qualitat sobre la il·luminació de les aules, emprant el luxímetre… Llegeix més»

CERTAMEN LITERARI COCA-COLA