CFPM (IM30) Instal·lacions frigorífiques i de climatització

Descripció
Aquests estudis post obligatoris capaciten per muntar i mantenir instal·lacions frigorífiques, de climatització i de
ventilació aplicant la normativa vigent, protocols de qualitat, de seguretat i prevenció de riscos laborals establerts,
assegurant la seva funcionalitat i respecte al medi ambient. Tenen una durada de 2.000 hores distribuïdes en dos
cursos acadèmics.

Continguts
• Màquines i Equips Tèrmics
• Tècniques de Muntatge d’Instal·lacions
• Instal·lacions Elèctriques i Automatismes
• Configuració d’Instal·lacions de Fred i Climatització
• Muntatge i Manteniment d’Equips de Refrigeració Comercial
• Muntatge i Manteniment d’Instal·lacions Frigorífiques Industrials
• Muntatge i Manteniment d’Instal·lacions de Climatització,
• Ventilació i Extracció
• Formació i Orientació Laboral
• Empresa i Iniciativa Emprenedora
• Anglès Tècnic
• Síntesi
• Formació en Centres de Treball

Accés
Tenen accés directe al cicle les persones que compleixen algun dels requisits següents:
tenir el títol de graduat en educació secundària
obligatòria,
• haver superat el curs específic per a l’accés als cicles de grau mitjà,
• tenir el títol de tècnic o de tècnic auxiliar,
• haver superat el segon curs del batxillerat unificat i polivalent (BUP),
• tenir altres estudis equivalents a efectes acadèmics, haver superat la prova d’accés a la universitat per a més
grans de 25 anys o de 45 anys, o haver accedit a la universitat per haver acreditat experiència laboral o professional tenint complerts 40 anys d’edat,
• haver superat els mòduls obligatoris d’un programa de qualificació professional inicial (PQPI),
• tenir un títol per accedir a un cicle formatiu de grau superior.

Les persones que no compleixen cap dels requisits esmentats han de superar una prova d’accés. Per presentar-s’hi cal tenir com a mínim 17 anys l’any en què es fa la prova.

Tràmits
Per cursar el cicle cal formalitzar una sol·licitud d’admissió i presentar-la al centre i per a l’ensenyament demanat en primer lloc.
Per a l’assignació de les places s’ordenen les sol·licituds segons la qualificació mitjana de l’ESO o dels estudis
equivalents; les sol·licituds que tenen la mateixa puntuació s’ordenen a partir d’un número de desempat que s’obté per sorteig.
Hi ha un 10 % de places reservades per als alumnes que accedeixen a un cicle mitjançant la prova d’accés o el curs específic d’accés; les sol·licituds d’aquests alumnes s’ordenen segons la qualificació obtinguda a la prova o al curs.
Aquest estudi és gratuït en els centres dependents del Departament d’Educació. Per a la resta de centres, consulteu l’import en el centre corresponent.
Trobareu més informació al web preinscripcio.gencat.cat.

Continuïtat
Sortides acadèmiques
Amb aquests estudis s’obté el títol de tècnic o tècnica, que permet accedir:
• al batxillerat,
• a un cicle de grau superior de formació professional

Sortides professionals
La superació d’aquest cicle formatiu permet accedir al món laboral com a:
• Instal·lador/a frigorista en instal·lacions comercials
• Mantenidor/a frigorista en instal·lacions comercials
• Instal·lador/a frigorista en processos industrials
• Mantenidor/a frigorista en processos industrials
Instal·lador/a i muntador d’equips de climatització, ventilació i extracció, xarxes de distribució i equips terminals
• Mantenidor/a i reparador/a d’equips de climatització, ventilació i extracció, xarxes de distribució i equips terminals

Si es cursa conjuntament amb el cicle d’instal·lacions de producció de calor, s’obté directament el carnet professional d’instal·lacions tèrmiques en els edificis (ITE).
Amb aquesta titulació també s’obté de forma directa el certificat acreditatiu per a la manipulació d’equips amb
sistemes frigorífics de qualsevol càrrega de refrigerants de gasos fluorats.

Normativa
Decret 200/2015, de 15 de setembre, pel qual s’estableix el currículum del cicle formatiu de grau mitjà d’instal·lacions frigorífiques i de climatització (DOGC núm.
6958, 17.9.2015)

Clica a l’enllaç per a descarregar la informació