ELS MINIMOS A I4

ELS MINIMONS A INFANTIL

Els minimons són una expressió de joc simbòlic lliure no estructurat, en què els infants representen de forma real moments de la vida quotidiana o escenaris imaginaris a petita escala, fent servir tot tipus de materials, ja siguin estructurats o no, peces soltes i objectes del dia a dia.

A les aules d’I4, els minimos sempre formen part de les propostes d’aula ja que ens permeten treballar tota una sèrie d’habilitats com la imaginació i creativitat, el vocabulari, la motricitat fina, la intel·ligència sensorial, la paciència i la concentració,…

Per altra banda amb aquest tipus de proposta s’està activant tota una bateria de jocs diferents: com els jocs de construcció, de coneixement científic, …, tan importants en el desenvolupament dels infants.

Els minimons es poden crear a qualsevol lloc i acostumen a ser espais acotats, en què els infants van afegint personatges, objectes o coses que els ajuden a representar allò que tenen al cap.

És un espai dinàmic i en constant transformació, on els nens i les nenes deixen de ser els protagonistes directes per traslladar l’acció a petits ninots o animals que viuen dins d’aquests minimons que han creat, i que ells i elles mateixes dirigeixen com volen.

L’objectiu final no és el resultat estètic del minimón en si mateix, sinó el que passa mentre els infants juguen i  creen…

2n. Visitem el Museu de la Pesca

El divendres 23 de febrer al matí els nens i nenes de segon vàrem fer una sortida per la vila.

Primer de tot vàrem anar al far a esmorzar. Allà la Carme ens va explicar una llegenda sobre una princesa i un gegant que ens va semblar molt interessant.

Després vàrem anar al Museu de la Pesca. Allà ens esperaven uns monitors que, després de veure un reportatge, ens varen portar a fer una visita pel museu. Vam veure un vaixell de fusta, màquines antigues, una xarxa, maquetes amb els diferents tipus de pesca que practiquen els pescadors de Palamós, etc.

Després vàrem poder veure i tocar alguns dels peixos que trobem a la nostra costa.

Us recomanem aquesta visita perquè a nosaltres ens va agradar molt.

Si voleu veure les fotos de la nostra visita cliqueu aquí.

Visita pedagògica

El dijous 21 de març vindran a visitar La Vila un grup de professionals italians, amb l’objectiu de fer xarxa entre professionals del món educatiu i conèixer el nostre dia a dia a l’escola.

Són un grup de professionals que treballen a la Cooperativa La Clessidra i venen acompanyats de la Laura Malavasi (és pedagoga, formadora i consultora que s’ocupa de projectes de formació i coordinació pedagògica per serveis de 0-12 anys en moltes regions d’Itàlia i també col·labora amb la Universitat de Parma)  que ha estat a l’escola  en diverses ocasions.

Venen a conèixer la mirada pedagògica  de l’escola:  reflexió sobre el concepte d’infant, el paper del mestre, els espais interns i la connexió amb l’exterior, la metodologia de treball…

Després d’aquesta experiència, tenim la gran sort que dos professionals del centre podran viatjar a Itàlia i formar part d’un viatge d’estudis on es podrà visitar centres de la zona de Mòdena i conèixer el seu funcionament.

Activitat Zero Barreres a 5è!

El passat 12 de març l’alumnat de 5è va realitzar una jornada inclosa en el projecte Zero Barreres de Palamós, amb l’objectiu de fomentar a les escoles la cultura de la integració de les persones amb discapacitat. Aquesta activitat es va portar a terme al pavelló municipal de Palamós conjuntament amb el CEE Els àngels. Tots plegats vam gaudir d’un matí on vam poder practicar el “Boccia”, esport paralímpic molt popular.

I5 TÉ UN NOU REPTE: EL DIBUIX A L’AIRE LLIURE

Els infants d’I5 hem fet una sortida al Parc del Convent dels Agustins amb l’objectiu d’afrontar un nou repte: dibuixar dos dels elements que es conserven del  Convent dels Agustins: el claustre  i la rosassa i l’òcul.

Ha estat una activitat dinàmica i enriquidora on  els infants han anat aturant la mirada en el seu entorn, en la forma de les pedres, la composició dels elements… El seu traç s’ha anat traçant en el full i sovint anava acompanyat de paraules que reforçaven la seva expressió artística. 

En acabat, el resultat els ha sorprès. Un repte aconseguit amb satisfacció.

I5 CONTE: Visca les ungles de colors!

El  dimecres 5 de març els infants d’I5 vam rebre la visita a l’aula d’una formadora de l’equip «Sigues tu» (DIPSALUT) per  oferir-nos una proposta pedagògica relacionada amb el conte «Visca les ungles de colors!». Aquest conte explica la història d’en Joan, un nen a qui li agradava pintar-se les ungles.  (Podeu escoltar-lo si cliqueu al damunt del títol.) 

Durant la sessió, d’una durada d’uns 50 minuts, la formadora ha explicat el conte i ha proposat diverses dinàmiques de grup, tot plegat amb la intenció d’ajudar a reflexionar als infants sobre les diferents expressions de gènere i el respecte a la diversitat, també permet treballar les habilitats d’empatia i pensament crític, entre altres aspectes.

Els infants han participat activament del taller i han gaudit molt de les propostes!!! Podeu clicar damunt la fotografia per veure unes imatges de l’activitat.

PREPAREM EL TEATRE DE 5è!!

Els alumnes de 5è estem preparant l’obra de teatre “Llegendes de la Costa Brava” que representarem per la 32ª Mostra de Teatre Infantil de Palamós d’aquest any. Us volem informar que l’obra es realitzarà el proper 30 d’abril a les 20h. Les entrades es posaran a la VENDA el pròxim 18 de març a les 9h del matí en aquest enllaç: https://www.lagorga.cat/espectacle/920

Per tal d’aprofitar al màxim el treball de l’obra, hem estat treballant el text teatral i l’origen del teatre per poder conèixer les principals característiques del teatre i saber d’on partim i què estem treballant. També hem  llegit el guió i hem conegut diferents Llegendes de la Costa Brava (molt focalitzat a les de Palamós). A continuació hem atribuït a cada personatge de l’obra un alumne, per anar-se familiaritzant amb el paper i el rol que duran a terme durant l’espectacle, d’aquesta manera poden anar memoritzant el guió i interpretant el seu personatge.

Una altra activitat que hem dut a terme consistia en diferents propostes per practicar la interpretació i deixar-se anar sobre l’escenari. Aquests exercicis pretenien que els alumnes adquirissin competències per gestionar emocions, parlar amb més seguretat en públic, controlar reaccions i emocions i ser conscients dels elements no-verbals que influeixen a la comunicació. Realment han estat exercicis molt profitosos i que ha permès treure el millor de cada alumne pel que fa a expressió i interpretació.

Pensem que la preparació de la Mostra de Teatre és un bon moment per desenvolupar certes competències, per fomentar la motivació i treballar de manera transversal. Realment els alumnes són els protagonistes i permet fomentar hàbits de conducta que potencien la socialització, tolerància i cooperació entre els companys. També  fa que siguin autoconscients del seu cos, la seva veu i les seves estratègies comunicatives.

També considerem molt apropiada la mostra, ja que permet realitzar una activitat conjunta entre els dos grups de 5è i fa que es relacionin més entre ells i interactuïn.

Considerem que l’obra també és una bona oportunitat per seguir apropant-nos al territori i al patrimoni local de la zona. Ja que enguany vàrem fer l’exposició dels 90 anys de l’escola, fer una obra sobre Llegendes de la Costa Brava fa que coneguem i ens apropem més a la vila de Palamós i tot el seu entorn.

Clica la següent foto per veure la galeria amb algunes activitats.

 

6è NOTÍCIES

A llengua treballem les diferents tipologies de text i una d’elles és la notícia i els alumnes de 6è han redactat les seves  aprofitant el carnaval, una festa que es viu i es gaudeix molt tant dins com fora de l’escola. Ells han imaginat que són periodistes i han redactat una notícia d’aquest carnaval 2024. Aquí trobareu els resultats finals.

A 1r celebrem el 8 de març, dia de la dona

El divendres 8 de març els nens i nenes de 1r vam celebrar el dia de la dona.Vam començar mirant contes i llibres on ens parlessin de dones importants de la història i vam treballar alguns contes clàssics millorats i sense els atributs de gènere.

Els llibres van ser Lluitadores de Cristina Serret i Wuji House, 3 llibres de la col·lecció Els meus petits herois ( Jane Goodall, Florence Nigtingale i Frida Kahlo) i la Princesa Kevin de Michael Escoffier i Roland Garrigue.

Després vam dibuixar una dona important per cadascú dels alumnes  i vam exposar els treballs al passadís de la comunitat de mitjans.

Aquí podeu veure una mostra dels treballs ( en breu)

LES PROPOSTES A I3

De dimarts a divendres, després de l’hora del pati, els nens i nenes d’I3 fan propostes dins les aules. Aquestes propostes es troben a totes dues classes i els/les alumnes d’ambdós grups es reparteixen entre els diferents espais.

Cada grup de propostes dura dues setmanes, i el primer dimarts es dedica temps a presentar-les i explicar-les perquè tothom sàpiga com funcionen. Algunes estan dirigides per una mestra i altres son més autònomes i lliures. Llavors, cada alumne pot triar on vol anar, tenint en compte que al final de la roda tothom haurà d’haver passat per totes les propostes. 

D’aquesta manera, s’enriqueixen en molts sentits. Treballen en grup reduït amb nens i nenes diferents cada vegada, satisfan curiositats a través d’activitats i materials diversos i fan un esforç tant mental com psicomotriu per tal d’avançar i aconseguir els objectius de cada proposta.

Quins tipus de proposta hi ha?

  • Matemàtiques (lògica, geometria, mesura, càlcul, estadística, etc.).
  • Art (plastilina, pintura, modelatge, etc.).
  • Joc simbòlic (tren, cuineta, titelles, etc.).
  • Construccions (taula de llum, peces de fusta, etc.).
  • Lectoescriptura (consciència fonològica, traç, etc.).

Quan les propostes son dirigides per una de les mestres, es dedica sempre uns minuts al final a formular-nos i respondre les següents preguntes per tal d’iniciar-nos en l’autoavaluació: :

  • Què hem fet?
  • Com ho hem fet?
  • Per què ho hem fet?
  • Hem après alguna cosa?

En aquests casos, el rol de les mestres és de persona acompanyant, que proposa reptes i que, sense donar solucions, motiva els infants a plantejar-se les preguntes correctes.

Els nens i nenes solen gaudir molt en aquestes estones. La pràctica i l’experimentació que proporcionen aquestes activitats compartides els fa pensar, actuar i crear de manera que van aconseguint petites victòries que els ajuden a ser més curiosos i a augmentar les seves ganes d’aprendre i conèixer més el que els envolta.

Equip de mestres d’I3

Cliqueu la foto per veure’n més!

6è VIATGEM EN EL TEMPS!! L’ENIGMA DEL TREN PETIT.

Els alumnes de 6è han conegut el Palamós del passat participant en una activitat anomenada L’enigma del Tren Petit de l’Arxiu Municipal del municipi. 

Amb el vídeo introductori han viatjat en el temps, han vist com era el Palamós de fa 100 anys i s’han endinsat en la seva història. L’activitat consistia en un joc de pistes, 5 reptes que hem anat resolent treballant en equip, consultant tot el material proporcionat per l’arxiu tan textual, cartogràfica, fotogràfica, oral com audiovisual. Superant els reptes hem aconseguit trobar els números per obrir el cadenat d’una maleta antiga i  obtenir, així, el premi final. L’activitat ens ha agradat molt. Aquí podreu veure les fotografies. 

 

Portes obertes 2024-25

 

Ben aviat comença el període d’inscripcions, per aquest motiu  La Vila vol obrir les portes de l’escola. El dissabte 2 de març tindreu l’oportunitat d’entrar i conèixer l’essència de la Vila. Hi haurà dos torns, un a les 10h i l’altre a les 11h. També podeu venir el dimarts 5 de març a les 15h on veureu l’escola en ple funcionament. No cal inscripció prèvia.

Us hi esperem!

 

Els cursos de 5è vivim la música!

A les hores de música gaudim i vivim la música tant com podem! El nostre objectiu és aprendre nous sabers musicals, però sense deixar de passar-ho bé! Això ho anem aconseguint creant dinàmiques diferents i maneres de treballar lúdiques però al mateix temps amb uns objectius clars. Des del treball de la percussió corporal, fins l’aprenentatge del llenguatge musical, passant per la dansa i els instruments… Intentem anar creant nous projectes que ens motivin i ens facin gaudir d’allò més!

Si cliqueu a l’enllaç trobareu una petita mostra d’activitats que anem fent. Ja us avancem que en vindran moltes més!

https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1-s38xZzUETfGYF0qwlr1sJ5ZQyMWYW0f

SI MA MA KA! Cançó-dansa a 1r.

Durant el mes de febrer els cursos de 1r han après a cantar i ballar la cançó: Si ma ma ka! És una cançó africana que ens ha permès treballar melodia, dansa i ritme alhora. Primer vam aprendre la lletra que mica en mica vam acompanyar amb moviments. Quan la lletra de la cançó i els moviments ja estaven ben adquirits, vam aprendre els passos de la dansa.

Només ens quedava fer un petit acompanyament amb instruments de percussió, amb els quals fèiem incís en la pulsació de la cançó.

Cantant i ballant hem gaudit com mai.

Si cliqueu a l’enllaç en veureu el resultat. 

SI MA MA KA

Stream SI MA MA KAA (Melodía Y Acompañamiento) by Grettel | Listen online for free on SoundCloud

 

 

Continuem gaudint amb la música a la comunitat de petits

Les tardes a la comunitat de petits, estan plenes de música!!

Els dilluns els i les alumnes d’I3 continuem aprenent tot gaudint amb la música. Instruments, cançons, dansa i moviment, formen part de les nostres sessions musicals. Mica en mica anem adquirint coneixements i els anem relacionant entre ells.

Les tardes de dimarts, dimecres i dijous, són els alumnes d’I4 i I5 que participen en petits grups a les sessions de música. La caixa de la “sorpresa musical” sempre ens porta coses noves: instruments, cançons, disfresses… que sempre estan relacionades amb el treball que realitzarem durant la sesisó. Aquest mes de febrer hem conegut i tocat tambors africans, panderos, bongos i tambors.

Si cliqueu a l’enllaç veureu imatges i alguns video de les nostres estonetes musicals.

Música comunitat petits mes de febrer

 

Segon pagament de les colònies. 4t i 5è

El 3 i 4 de juny de 2024 els nens i les nenes de 4t i 5è van de colònies a La Talaia de Cassà de la Selva. El preu és de 95 €. Això inclou autocar, estada i tallers, i també la comissió de La Caixa. El mes de novembre es va fer un primer pagament de bestreta de 50€.

Ara s’ha de fer el segon pagament de 45 € mitjançant el codi de barres. Cal indicar els noms i cognoms i curs de l’alumne.

Període de pagament: del dijous 29 de febrer al dimarts 12 de març inclòs. Cal retornar el comprovant d’ingrés a la/el tutora/r no més tard del dimarts 12 de març.

 

Atenció important: En el cas que una família decideixi que el seu fill/a no vagi de colònies no es retorna la bestreta del primer pagament.

Us podeu descarregar els codis de barres aquí: Comunitat de grans

Segon pagament de les colònies. Comunitat de mitjans

El 17 i 18 d’abril de 2024 la comunitat de mitjans va de colònies al Pou del glaç de la Bisbal d’Empordà. El preu és de 102 €. Això inclou autocar, estada i tallers, i també la comissió de La Caixa. El mes de novembre es va fer un primer pagament de bestreta de 50€.

Ara s’ha de fer el segon pagament de 52 € mitjançant el codi de barres. Cal indicar els noms i cognoms i curs de l’alumne.

Període de pagament: del dijous 29 de febrer al dimarts 12 de març inclòs. Cal retornar el comprovant d’ingrés a la/el tutora/r no més tard del dimarts 12 de març.

 

Atenció important: En el cas que una família decideixi que el seu fill/a no vagi de colònies no es retorna la bestreta del primer pagament. 

Us podeu descarregar els codis de barres aquí: Comunitat de mitjans 

Segon pagament de les colònies. Comunitat de petits

 

El 9 i 10 d’abril de 2024 la comunitat de petits va de colònies a L’ocell de Corçà. El preu és de 103 €. Això inclou autocar, estada i tallers, i també la comissió de La Caixa. El mes de novembre es va fer un primer pagament de bestreta de 50€.

Ara s’ha de fer el segon pagament de 53 € mitjançant el codi de barres. Cal indicar els noms i cognoms i curs de l’alumne.

Període de pagament: del dijous 29 de febrer al dimarts 12 de març inclòs. Cal retornar el comprovant d’ingrés a la/el tutora/r no més tard del dimarts 12 de març.

 

Atenció important: En el cas que una família decideixi que el seu fill/a no vagi de colònies no es retorna la bestreta del primer pagament. 

Us podeu descarregar els codis de barres aquí: Comunitat de petits

A 6è comencem Vela escolar

A partir del proper 1 i 6 de març es començarà l’activitat de vela escolar pels alumnes de 6è, com cada any. L’activitat es portarà a terme els dimecres  al matí pels alumnes de 6èA i els divendres al matí pels alumnes de 6èB, de 10:30h a 12h.

El curs consta d’onze sessions per cadascun dels grups.

A l’hora d’acabar l’activitat (12h) podran marxar sols cap a casa o els podeu recollir davant de la barrera del Club Nàutic.

L’alumnat que fa ús del menjador retornarà a l’escola acompanyat pel mestre responsable.