Ens iniciem amb les lletres

Els nens i nenes de 1r s’inicien amb el treball de les lletres.

Comencem el camí de 1r procurant entendre la correspondència entre les grafies i els fonemes. Començant pel nom de cadascú i seguint pels noms dels companys/es de l’aula. Continuem generalitzant amb paraules del nostre entorn més proper ( dies de la setmana, mesos de l’any, fruits de la tardor,…). No és un camí fàcil, però la motivació per poder fer servir el codi augmenta cada dia.

Fem servir ortografia natural, escrivim les paraules tal com sonen.

Les dinàmiques d’aula i les propostes de lectura i escriptura que proposem són diverses, però sempre procurem que l’alumne/a hi vegi la funcionalitat i sigui el màxim de significatiu per totes i tots.

Us deixem algunes de les dinàmiques relacionades amb l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura que han anat fent els vostres fills i filles a l’escola.