Dia Mundial de l’Educació Ambiental

El passat 26 de gener vam realitzar la primera trobada de delegats i delegades verdes. No podíem haver escollit millor el dia per a poder fer la reunió, doncs se celebrava el Dia Mundial de l’Educació Ambiental, amb el propòsit de conscienciar la ciutadania perquè conservi i protegeixi el medi ambient amb la realització d’accions i activitats.

Ens vam trobar amb els Delegats i Delegades a l’aula de música. Vam fer la reunió amb connexió virtual amb els participants confinats.

Després de fer les presentacions, vam parlar d’Escoles Verdes i de la importància de la nostra tasca per a poder tenir un planeta més net.

Vam refrescar la memòria de les propostes del curs anterior que van quedar pendent de realitzar, vam escoltar alguna vivència d’una companya que quan va d’excursió amb la seva mare pel bosc s’enfada perquè veu molta brutícia, vam parlar de l’exposició sobre el plàstic que tots i totes havien assistit al Museu de la Pell…. i vam acordar les actuacions.

Una de les actuacions és “Volem el nostre entorn net”, que consisteix en aprofitar les sortides que fem per observar i netejar les deixalles que ens hi puguem trobar. Els alumnes més grans de l’Escola faran un treball de detecció dels entorns més propers a l’Escola a on hi ha forces deixalles.

A les sortides que vam realitzar els diferents cicles per celebrar el Dijous Llarder, ja vam fer fotografies dels diferents indrets i vam recollir forces deixalles.

Una altra actuació seria fer una Campanya “reduïm els envasos”, que vam pensar que CM podria crear eslògans, proposar alternatives… i fer campanya a les aules i a les famílies.

I també ha sorgit la possibilitat que a CI, a l’ambient artístic, construeix objectes amb els envasos i altres “deixalles” i poder fer una exposició.

Com a Escola, des del mes de febrer, participem en la Campanya Re-ciclajoguines, que consisteix en recollir les joguines electròniques i petits electrodomèstics que ja no funcionen.

Tenim molta feina per endavant…. totes podem deixar la nostra petjada per un món millor!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *