Escoles verdes

Eduquem persones  responsables i compromeses amb el medi ambient.

A l’Escola de l’Ateneu treballem perquè els nostres alumnes esdevinguin persones més responsables i compromeses amb el medi ambient.Fomentem el sentit de pertinença a un col·lectiu que treballa per un món més sostenible.Promovem un canvi d’hàbits conscient a partir de la reflexió i del coneixement, el qual es traduirà en un canvi de valors que impregnarà la resta d’àmbits d’acció: casa, ciutat, etc.Un dels objectius de l’educació per a la sostenibilitat és promoure la reflexió i l’anàlisi de la realitat que ens envolta per tal de decidir què volem i què podem fer per millorar-la.El procés de millora contínua de l’Escola i del seu voltant necessita la corresponsabilitat i la participació de tota la comunitat educativa. En aquest context neix el Comitè ambiental i els delegats verds de classe.Tenim el desig d’un món millor, que comença a fer-se realitat quan aconseguim que millori el nostre entorn més proper. El món canvia quan les persones actuen i canvien allò que està al seu abast.Per això analitzem el nostre entorn més proper i ens preguntem si hi ha res que calgui millorar. Ens imaginem com ens agradaria que fos, debatem què podem fer i ho fem.Prenent consciència del problema, assumim la nostra responsabilitat i entenem que som part de la solució.