Docents

DOCENTS

En arribar un docent de nova incorporació al centre és recomanable que s’efectuïn les
següents accions:
En la presentació en el centre educatiu
Dades del docent. Actualització de les seves dades a Esfera.
Usuari Xtec. En el cas que el docent no disposi d’usuari xtec el/la director/a li
gestionarà l’alta. Disposar d’aquest usuari és imprescindible per a la comunicació
corporativa del docent.
Correu de centre del docent, en cas que se’n disposi. Disposar d’un correu de
centre pot ser convenient per comunicar-se amb l’alumnat i les famílies.
Kit tecnològic
Ordinador portàtil del docent. Se li proporcionarà l’ordinador portàtil del PEDC. El
docent comprovarà que pot iniciar sessió amb el seu identificador digital (credencials).
Clau wifi. Facilitar la clau wifi per docents per tal que pugui connectar-se a Internet.
Moodle Àgora-Eix o EVA no corporatiu del centre. Creació i configuració de l’usuari.
Nodes del centre. En cas que el centre l’utilitzi, creació de l’usuari i assignació de rol.
Aplicaticacions específiques de centre. En cas que disposi, donar d’alta en les
aplicacions específiques de centre per a la comunicació amb les famílies (per tal que
pugui registrar les faltes d’assistència i les incidències produïdes per alumnes
concrets, programar l’enviament de notificacions a les famílies …)
Google Workspace. En el cas que el centre en disposi, creació de l’usuari i
incorporació als grups que li corresponguin.

Es recomana que en una reunió presencial se l’informi de:
Web del centre. Continguts. Procediment i protocol per publicar articles o afegir
continguts.
Impressió i escaneig de documents. Se l’informarà sobre el procediment per
escanejar i per imprimir en les impressores en xarxa.
Cultura digital del Centre. Es demana la lectura dels continguts i l’ajustament de la
seva funció docent als protocols del Centre.

Recordem que l’apartat de Cultura digital
hauria de disposar com a mínim dels següents documents:
• PEC (continguts relacionats amb l’àmbit digital)
• NOFC (continguts relacionats amb l’àmbit digital)
• Estratègia digital de centre
• Desplegament de la CD dels alumnes
• Portals digitals i xarxes socials
• Descriptors de serveis digitals que utilitza el centre
• Pla de comunicació
• Acords del Claustre i del Consell Escolar relacionats amb l’àmbit digital
• Pla de formació digital del professorat
Es recomana l’enviament d’un correu al professorat nou adjuntant un document amb el recull del conjunt de les
informacions i enllaços proporcionats. Aquest document formarà part del pla d’acollida del centre.
En el cas del professorat substitut, es recomana que tan aviat com es pugui, una persona de la comissió digital
encarregada de l’acollida digital li faciliti la informació.