QUÈ ÉS EL PLA DE TREBALL PERSONALITZAT (PTP)?
És una mesura d’atenció a la diversitat i de personalització de l’aprenentatge de tots els alumnes de l’aula. Consisteix en un pla de treball que cada alumne personalitza en funció de les seves necessitats i objectius d’aprenentatge. El PTP es comparteix amb el/la tutor/a, l’infant i la família. D’aquesta manera la família pot intervenir de manera més focalitzada per millorar els aprenentatges dels seus fills/es.
COM S’ELABORA EL PTP? PASSOS A SEGUIR…
- Primer de tot cada alumne realitza una Autoavaluació inicial supervisada pel mestre tutor/a.
- Després es negocien els objectius d’aprenentatge amb el tutor/a i es comuniquen a la família.
- El docent ofereix un ventall d’activitats de treball autònom de diferents nivells de dificultat per donar resposta a les necessitats de tots els alumnes de l’aula.
- L’alumne tria les activitats que vol realitzar en funció dels seus objectius d’aprenentatge. Cal que porti un registre de l’objectiu de cada activitat i si creu que l’ha acomplert, la llengua utilitzada, quan inicia l’activitat, si ha necessitat ajuda o bé l’ha pogut fer tot sol, i finalment en faci una valoració personal que es contrasta amb la valoració del docent.
- Al finalitzar cada pla de treball es revisen els objectius d’aprenentatge assolits i no assolits, es fa una valoració del procés d’aprenentatge seguit i es proposen nous objectius, si calen.